اجرای 2500 ویژه برنامه دفاع مقدس در استان مرکزی
کد خبر: 4086846
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

اجرای 2500 ویژه برنامه دفاع مقدس در استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از 30 شهریور با تجلیل از پیشکسوتان آغاز می‌شود، از اجرای 2500 ویژه برنامه فرهنگی، بصیرتی، آموزشی در استان خبر داد.

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، امروز، 29 شهریور، در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به 42‌اُمین سال گرامیداشت دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس برگرفته شده از قیام عاشوراست و مهم‌ترین مسئله در این خصوص جهاد تبیین است که باعث شده ارزش‌های این رویداد مهم تاریخ انقلاب برای همیشه زنده بماند.  

وی با تأکید براینکه باید از ایجاد تحریف دفاع مقدس جلوگیری شود، ادامه داد: امسال برنامه‌های دفاع مقدس از چهارشنبه، 30 شهریور، با تجلیل از پیشکسوتان آغاز می‌شود. در این مراسم که به صورت کشوری انجام می‌شود یک میلیون نفر تجلیل می‌شوند که سهم استان مرکزی از این تعداد 19 هزار نفر در سال جاری است.  

کریمی با بیان این مطلب که دهه 60 که نسل اول انقلاب هستند به خوبی از آرمان‌های انقلاب و شهدا پاسداری کردند و امروز این رسالت مهم به نوجوانان و جوانان سپرده شده است، اضافه کرد: دفاع مقدس متعلق به همه آحاد مردم است و در جهاد تبیین باید با همت اقشار و عناصر مختلف به موفقیت‌ها و دستاوردهای این سال‌ها پرداخته شود.

وی به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه نزدیک به 2هزار و 500 ویژه برنامه در استان پیش‌بینی شده است که هزار و 500 عنوان برنامه توسط نیروهای مسلح از جمله، سپاه، بسیج، ارتش و فراجا در این ایام برگزار خواهد شد. رژه پیاده، موتوری و خودرویی نیروهای مسلح روز پنج‌شنبه، 31 شهریور همزمان با اولین روز این هفته در اراک  و سایر نقاط شهری برگزار می‌شود.

کریمی عطرافشانی و غباروبی گلزار مطهر شهدا و افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های اولین روز این هفته بیان کرد و افزود: همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس تجلیل از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب پیشگام در عرصه علم و دانش، تبیین علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایت‌مداری در دستور کار قرار دارد. همچنین در این هفته از همسران معظم شهدا و جانبازان نیز تجلیل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار استان آموزش عمومی و پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به نقش مردم و اصناف در پشتیبانی جبهه و همچنین تجلیل از دلاورمردان نیروهای مسلح و عشایر حاضر در جبهه را از دیگر برنامه‌ها دانست و اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، اجرای نمایش و تئاتر خیابانی فرهنگی، هنری و رزمی تحت عنوان «حماسه مردان آفتاب ۴»، بازسازی عملیات فتح‌المبین به مدت ۷ شب در محلات، برگزاری نمایشگاه جهاد تبیین در پیاده‌راه امیرکبیر اراک، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از برنامه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است.

کریمی از برنامه‌هایی همچون صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در همه شهرستان‌ها، گلباران و عطرافشانی سراسری قبور مطهر شهدا در استان، برگزاری یادواره‌های شهدا در قالب «افتخار کوچه، آبروی محله»، پیاده‌روی خانوادگی و اجرای مسابقات بومی و محلی، سخنرانی و خاطره‌گویی پیشکسوتان در مساجد، ادارات و سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازهای جمعه، برگزاری همایش‌های تخصصی با محوریت بانوان و نقش آنان در دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های سیاسی و بصیرتی، برگزاری همایش «اسطوره‌های مقاومت»، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و حاشیه‌نشین، راه‌اندازی پویش‌های مردمی، برگزاری میزخدمت در مساجد، برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های علمی و آموزشی به عنوان سایر برنامه‌های این ایام یاد کرد.

وی با بیان این مطلب که اجلاسیه‌های متعددی در سطح استان پیش‌بینی شده است و «تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس» به میزبانی تفرش از اهم این اجلاسیه‌هاست، ادامه داد: همایش تجلیل از سربازان، ارائه مشاوره‌ها، اکران فیلم و مستند، راه‌اندازی تولید محتوا در فضای مجازی، شرکت در نذر خون، مسابقات کتابخوانی، نواختن زنگ مقاومت و انقلاب در مدارس، برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس و خاطره‌گویی پیشکسوتان، برپایی موکب، ارائه ویزیت رایگان در مناطق محروم، برگزاری برنامه‌های محتوایی با محوریت تقویت عفاف و حجاب در جامعه، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha