ضرورت توجه ویژه به موضوع وقف در جامعه
کد خبر: 4088768
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

ضرورت توجه ویژه به موضوع وقف در جامعه

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه وقف حکم دینی و الهی است، گفت: وقف دچار مشکلاتی است و با وجود تلاش‌های انجام شده در افکار عمومی توجه کافی به وقف نشده است بنابراین دستگاه‌های متولی باید به موضوع وقف رسیدگی کنند تا حق وقف ضایع نشود.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان امروز، ۸ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: از خداوند اطاعت کنید و خداترسی را در زندگی خود جدی بگیرید زیرا تبعیت از خداوند باعث روشنایی قبر است.

وی با تأکید بر ترک حرام و انجام واجبات و بیان اینکه باید تلاش کرده و در حد امکان مستحبات را انجام دهیم و مکروهات را ترک کنیم، افزود: انسان با مشکلات متعددی مواجه است که انحراف از جمله این مشکلات است که آرام آرام و گاهی به صورت نامحسوس انسان را گرفتار می‌کند.

امام‌جمعه کرمان تصریح کرد: از منظر قرآن، انحراف سه مرحله دارد که مرحله اول آن اعراض و رویگردانی از حق، مرحله دوم تکذیب حق و حقیقت و مرحله سوم مسخره کردن است‌. نقطه مقابل رویگردانی، تحقیق و تفحص است و زمانی که تحقیق را کنار گذاشتیم دیگر حق و حقیقت برای ما اهمیت ندارد.

وی با بیان اینکه هر کس از خداوند رویگردانی کند به انواع انحرافات گرفتار می‌شود، گفت: مراحل انحراف آرام آرام انسان را به کفر می‌کشاند. در نگاه قرآن کفار، مشرکین، دروغگویان، کم‌فروشان و گناه‌کاران جزو تکذیب کنندگان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به مرحله سوم انحراف، گفت: در این مرحله منحرفان، مسلمانان و مومنان را مسخره می‌کنند که نمونه‌های آن را می‌توان در فضای مجازی نیز مشاهده کرد. بنابراین انسان باید درک و فهم خود را بالا ببرد تا گرفتار انحراف جلوگیری کند‌.

امام‌جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه کرمان ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) به اتفاقات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: اقدامات نیروهای انتظامی که در عین اقتدار در روزهای اخیر مظلوم واقع شدند قابل تقدیر است. خوشبختانه خروش مردم در دفاع از نیروی انتظامی را در جای جای کشور دیدیم.

وی با اشاره به دهه وقف و بیان اینکه وقف حکم دینی و الهی است و واقف حق دارد اموال خود را در مسیر خیر وقف کند، افزود: وقف دچار مشکلاتی است و با وجود تلاش‌های انجام شده در افکار عمومی توجه کافی به وقف نشده است. دستگاه‌هایی که باید به وقف رسیدگی کنند باید با سرعت این کار را انجام دهند تا حق وقف ضایع نشود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به آغاز جنگ ترکیبی علیه کشور، گفت: این جنگ در محورهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی علیه کشور وجود دارد. تمام همت دشمن بر این است که ما را در صحنه بین‌الملل منزوی کرده و ما با هیچ کشوری ارتباط نداشته باشیم و در این راستا عِده و عُده خود را به کار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه اقتصادی تلاش می‌کند با تحریم ما را نیازمند نگه دارد، افزود: در حوزه سیاست، افسران میدان سیاست کشور و در داخل کشور خواص و نخبه‌ها باید تحلیل درستی از شرایط داشته باشند. همچنین در محور اقتصاد سرمایه گذاران باید در سنگر خود از مواضع کشور دفاع کنند.

امام‌جمعه کرمان جنگ فرهنگی را مهمترین محور جنگ ترکیبی دشمن برشمرد و تصریح کرد: در روزهای اخیر مشاهده کردیم که از یک موضوع فرهنگی کار را به یک موضوع امنیتی کشانده و شهرها را نا امن کردند و افراد آشوبگر و فتنه‌گر را به میدان آوردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه برخی ممکن است فریب خورده باشند و تصور کردند که وظیفه دارند به میدان بیایند، گفت: با سرکردگان این فتنه‌ها باید برخورد شود زیرا این افراد به دنبال ضربه زدن هستند و با فریب خوردگان فرق دارند.

وی گفت: کشور نیاز به استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی دارد. در حوزه نظامی به استقلال رسیدیم و دشمن می‌داند در مرحله‌ای قرار داریم که هر ضربه‌ای را می‌توانیم با ضربه محکم‌تری پاسخ دهیم و این بازدارندگی را باید در حوزه‌های دیگر نیز داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha