کمبود 40 خانه عالم در خراسان شمالی
کد خبر: 4089442
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

کمبود 40 خانه عالم در خراسان شمالی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از کمبود حدود 40 خانه عالم در استان خبر داد.

حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالیحجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه بیش از 200 روحانی با تبلیغات اسلامی همکاری دارند، اظهار کرد: 122 روحانی مستقر، 25 روحانی در طرح هدایت و 55 روحانی در طرح هجرت با تبلیغات اسلامی استان در حال همکاری هستند.

وی با بیان اینکه خانه‌های عالم استان نسبت به تعداد روحانیون کم است و حدود 40 خانه عالم در استان کمبود داریم، بیان کرد: 8 خانه عالم در استان اجاره‌ای است و در حاشیه شهرها وجود خانه‌های عالم ضرورت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید براینکه 45 خانه عالم خالی نیز در استان وجود دارد، اضافه کرد: به علت جابه‌جایی روستاها، فاصله زیاد خانه عالم، نامناسبی فضای خانه عالم و... برخی از خانه‌های عالم خالی هستند که پیگیر نقل و انتقالات این خانه‌ها هستیم اما به زودی اتفاق نمیفتد.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به وقفی بودنِ زمین‌های برخی از خانه‌های عالم امکان جابه‌جایی وجود ندارد، تصریح کرد: برخی از این خانه‌های عالم برای همان روستا و منطقه وقف شده است و از همین جهت امکان جابه‌جایی این خانه‌ها وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه 35 خانه عالم در بجنورد وجود دارد، ادامه داد: 12 خانه عالم در راز و جرگلان، 14 خانه عالم در جاجرم، 29 خانه عالم در مانه و سملقان، 28 خانه عالم در شیروان، 25 خانه عالم در اسفراین، 20 خانه عالم در فاروج و 14 خانه عالم نیز در گرمه وجود دارد.

وی با تأکید براینکه در 70 درصد از خانه‌های عالم روحانی ساکن است، بیان کرد: 90 درصد خانه‌های عالم استان مجهز نیستند، بیش از 30 درصد نیز نیاز به تعمیرات و بازسازی دارند و 7 خانه عالم نیز نیمه ساخت است.

انتهای پیام
captcha