مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه منا در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4089722
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه منا در گلستان برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهدای گلستانی فاجعه منا با حضور نماینده، ولی فقیه در استان گلستان، مدیرکل بنیاد شهید استان، مدیرکل حج وزیارت گلستان و دیگر مسئولان امروز، ۱۲ مهرماه در بیت‌الزهرا (س) برگزار شد.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، مراسم گرامیداشت شهدای گلستانی فاجعه منا با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان، مدیرکل بنیاد شهید استان، مدیرکل حج و زیارت گلستان و دیگر مسئولان امروز، 12 مهرماه در بیت‌الزهرا(س) برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان در این مراسم گفت: این حادثه با اینکه برای شهدای منا مظلوم و برای خانواده آنان تلخ بود اما ناتوانی و بی‌کفایتی حکام عربستان سعودی را ثابت کرد.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: شهدای منا در شرایطی به شهادت رسیدند که برای اعمال حج ابراهیمی عازم سرزمین وحی شدند، لذا آل‌سعود باید در قبال فاجعه منا و جان‌ باختن صدها حاجی در این کشور پاسخگو باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان به شهادت بانوی ترکمنی که حج خود را به نیابت از مقام معظم رهبری به جا آورده بود اشاره کرد و گفت: در فاجعه منا 26 بانوی گلستانی به شهادت رسیدند که یکی از این بانوان فرماندار بندرترکمن بود که طبق وصیت نامه ایشان حج خود را به نیابت از رهبر معظم انقلاب انجام داد و این نشان دهنده اوج معرفت و بصیرت افزایی بانوان این سرزمین است.

آیت‌الله نورمفیدی به توطئه‌های دشمنان اسلام به بهانه حجاب و تضعیف حقوق بانوان اشاره کرد و گفت: دشمن می‌خواهد به بهانه‌های مختلف بنیان خانواده را خدشه‌دار کند، لذا این‌گونه تخریب‌ها توطئه دشمنان بوده در حالی که در جمهوری اسلامی ایران زنان رشد و ترقی پیدا کردند و مسئولیت‌های مهمی را برعهده دارند.

امام‌جمعه گرگان با اشاره به اغتشاشات اخیر عوامل ضدانقلاب در کشور، بیان کرد: قدرت ایران اسلامی امروز برای ابرقدرت‌ها به یک ترس و کابوس بزرگ تبدیل شده است و معاندین دست به هر کاری می‌زنند تا راه اقتدار روز افزون این نظام را سد کنند، لذا ملت ما باید هوشیار باشد.

در پایان این مراسم با حضور نماینده ولی‌فقیه گلستان از خانواده‌های شهدای گلستانی حادثه منا تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha