امنیت و آرامش کامل در تمامی مناطق مرزی اردبیل حاکم است
کد خبر: 4090178
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

امنیت و آرامش کامل در تمامی مناطق مرزی اردبیل حاکم است

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: امنیت و آرامش کامل در تمامی مناطق مرزی استان حاکم است و هیچ رخداد ناگواری در مناطق استان مشاهده نشده که در این زمینه تمام سعی و تلاش ما بر این است تا با جان و دل حافظ امنیت و آرامش باشیم.

مناطق مرزیسردار سید شاهین اسمعیلی، فرمانده مرزبانی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: امنیت و آرامش کامل در تمامی مناطق مرزی استان حاکم است و هیچ رخداد ناگواری در مناطق استان مشاهده نشده که در این زمینه تمام سعی و تلاش ما بر این است تا با جان و دل حافظ امنیت و آرامش باشیم و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنیم.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: اتحاد و همدلی مرزنشینان و مرزبانان تامین کننده امنیت واقعی است و در این زمینه با توکل و توسل به شعار مرزبان خادم و مرزنشین حامی سعی داریم اتحاد و همدلی مرزنشینان و مرزبانان را برای ایجاد امنیت واقعی شاهد باشیم و مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم.

اسمعیلی تصریح کرد: 16 استان کشور در منطقه مرزی قرار گرفته‌اند و در این استان‌ها مرزبانان و مرزنشینان 7 هزار و 765 کیلومتر از مرزهای جمهوری اسلامی را مورد صیانت قرار می‌دهند و با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور و 24 دولت مرزهای مشترک دارد بنابراین بیشترین مناطق مرزی و متنوع‌ترین مرزهای دنیا را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی اظهار کرد: 100 واحد مرزی در 369 کیلومتر از نوار مرزی استان اردبیل فعالیت می‌کند که در این زمینه مرزبانان و مرزنشینان با وحدت و همدلی سعی دارند تا از 369 کیلومتر نوار مرزی استان صیانت کنند و با توجه به استقرار مرزبانان در 100 نقطه مرزی شرایط مطلوبی در مرزهای استان مشهود است.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل تصریح کرد: ماموریت‌های متنوع مرزبانی با هدف صیانت از مرزها و شجاعت و شهادت‌طلبی از ویژگی‌های مهم مرزبانی است که با پاسداشت از مرزبانان غیور و شهدای این عرصه درصدد صیانت از مرزهای کشورمان هستیم تا بتوانیم به مهم‌ترین هدف خود که ایجاد امنیت پایدار است دست یابیم.

اسمعیلی اظهار کرد: دفاع شایسته از حق و حقوق مرزنشینان جزو اولویت‌های اساسی است و با توجه به اینکه مرزنشینان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند بنابراین سعی کرده‌اند تا از وجب به وجب این خاک و مناطق مرزی دفاع کرده و پشتیبانی‌های لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در حادثه مرزی اخیر که در غرب کشور رخ داد ورود گروه‌های تروریستی را از خداآفرین به مرزهای استان شاهد بودیم که با اطلاع به موقع گروهک مزبور شناسایی و جلوی اقدامات مخرب آنان گرفته شد و در حال حاضر هیچگونه تهدیدی را در مناطق مرزی استان اردبیل شاهد نیستیم.

انتهای پیام
captcha