واکنش سران کلیساهای فلسطین از احتمال انتقال سفارت انگلیس به قدس
کد خبر: 4091092
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

واکنش سران کلیساهای فلسطین از احتمال انتقال سفارت انگلیس به قدس

شورای سران کلیساهای فلسطینی در قدس نگرانی شدید خود را از احتمال انتقال سفارت انگلیس به قدس اشغالی ابراز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، شورای سران کلیساهای فلسطین متشکل از پاتریارک‌ها و اسقف‌های عالی به عنوان مرجع عالی امور مسیحیان فلسطینی نگرانی شدید خود را اظهارات اخیر نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، ابراز کرد.   

این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما، شورای پاتریارک‌ها و اسقف‌های کلیساها در قدس‌، درخواست اخیر خانم لیز تراس، نخست‌وزیر جدید انگلیس، از دولت خود را برای بررسی انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی را با نگرانی جدی دنبال می‌کنیم.» 

در این بیانیه افزوده شده است: این درخواست در پاسخ به درخواست گروه محافظه‌کار «دوستان اسرائیل» مطرح شده است که به دنبال انتقال سفارت از محل فعلی آن در تل‌آویو به مکان جدیدی در قدس اشغالی هستند.  

این شورا تأکید کرد: حفظ وضعیت دینی موجود در قدس برای حفظ هماهنگی در شهر مقدس ما و روابط حسنه بین جوامع دینی در سراسر جهان ضروری است.

این شورای عالی امور مسیحیان فلسطین در پایان به صراحت بیان کرد: انتقال پیش‌بینی شده سفارت انگلیس به قدس موقعیت ویژه این شهر و هرگونه مذاکره سیاسی را که به دنبال پیشبرد صلح باشد به شدت تضعیف خواهد کرد.

ماه گذشته، روزنامه تلگراف به نقل از یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: تراس در حال بررسی  انتقال مکان سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس است.

یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در 22 سپتامبر از قصد نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس برای انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس استقبال کرد.

اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان از انتقال سفارت‌های خود به قدس امتناع می‌ورزند، اما ایالات متحده در دوران ترامپ و  هندوراس، گواتمالا و کوزوو نیز در پیروی از این کشور، سفارت‌های خود را به قدس منتقل ساختند. اقدامی که به شدت از سوی کشورهای اسلامی و عربی مورد انتقاد قرار گرفته است.  

انتهای پیام
captcha