تلاش آموزش و پرورش برای تسویه بدهی‌ اوقاف
کد خبر: 4091097
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
یوسف نوری مطرح کرد؛

تلاش آموزش و پرورش برای تسویه بدهی‌ اوقاف

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه مانعی برای تداوم و توسعه همکاری با سازمان اوقاف در این وزارتخانه وجود ندارد، تصریح کرد: به سازمان اوقاف بدهکار هستیم ولی در تلاشیم با کمک دولت بخشی از بدهی‌ را تسویه کنیم.

تلاش آموزش و پرورش برای پرداخت‌ بدهی‌های اوقافبه گزارش ایکنا؛ مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه امروز 19 مهرماه با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

یوسف نوری طی سخنانی به خدمات نهاد وقف در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: وقف اقدامی فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم تا این راه تداوم یابد و زمینه بدبینی‌ها از بین برود.

نوری با اشاره به اینکه تعدادی از مدارس وقفی به نام شهدا نامگذاری شده بود که در تلاش برای بازگرداندن به نام واقفان هستند، گفت: امور خیریه باید به نیت و به نام شخصی باشد که آن را انجام داده است.

وزیر آموزش و پرورش واقفان و خیران را برترین معماران تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بر موضوع علم، پژوهش، اخلاق و معنویت تأکید کرده‌اند.

نوری به مدارس صدرا اشاره و بیان کرد: این مدارس در راستای سند تحول بنیادین فعالیت می‌کنند و می‌تواند به عنوان الگوی مدارس دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

نوری با اعلام اینکه مانعی برای تداوم و توسعه همکاری با سازمان اوقاف در این وزارتخانه وجود ندارد، تصریح کرد: به سازمان اوقاف بدهکار هستیم ولی در تلاشیم با کمک دولت بخشی از بدهی‌ را تسویه کنیم. تنوع و افزایش حوزه‌های وقف در آموزش و پرورش ‌می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha