کنفرانس وحدت فرصتی طلایی برای هم‌اندیشی درباره مشکلات جهان اسلام است
کد خبر: 4091485
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
نایب‌رئیس شورای علمای سوریه:

کنفرانس وحدت فرصتی طلایی برای هم‌اندیشی درباره مشکلات جهان اسلام است

نایب‌رئیس شورای علمای سوریه تصریح کرد: کنفرانس بین‌المللی وحدت فرصتی طلایی برای گردهمایی مسلمانان، هم‌اندیشی درباره مشکلات جهان اسلام و حل مشکلات در زمینه تفرقه و تعامل میان مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد حسان، نایب‌رئیس شورای علمای سوریه بعد از ظهر امروز، 20 مهرماه در سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران اظهار کرد: من نماینده محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه و علمای این کشور هستم و از جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری این کنفرانس تشکر می‌کنم.

وی افزود: علما، پژوهشگران و اندیشمندان متعددی در این کنفرانس حضور یافته‌اند و هر کسی که اهمیت وحدت را درک کند، اهمیت این کنفرانس را درک می‌کند.

محمد حسان تصریح کرد: این کنفرانس فرصتی طلایی برای گردهمایی مسلمانان، هم‌اندیشی درباره مشکلات جهان اسلام و حل مشکلات مسلمانان در زمینه تفرقه و تعامل میان مسلمانان است و عرب‌ها و مسلمانان را با اهتمام به آیه «واعتصموا بحبل الله ولاتفرقوا» گرد هم آورده است.

این عالم سوری ادامه داد: ما در این کنفرانس از عشق به فلسطین سخن می‌گوییم و همگی قلب‌هایمان را با هدف آزادی قدس و مسجدالاقصی یکی می‌کنیم.

محمد حسان همچنین بیان کرد: کنفرانس وحدت بر وحدت اسلامی که برگرفته از سیره نبوی است، تأکید دارد و در راستای ادامه تلاش‌های جهانی در زمینه وحدت برگزار شده است.

وی اظهار کرد: وزارت اوقاف سوریه هم وحدت را دنبال می‌کند؛ زیرا اتحاد مسلمانان سد بزرگی در برابر اختلاف مذهبی و تفرقه است.

نایب رئیس شورای علمای سوریه در پایان با بیان این که ما باید در برابر آمریکا و اسرائیل بایستیم و قدرتمان را تقویت کنیم، افزود: سوریه به کمک ارتش خود توانست در برابر تروریسم پیروز شود و به کمک ملت و دوستانش به ویژه ایران، در برابر دشمنانش پیروز شد و ما قدردان کمک‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

یادآور می‌شود، افتتاحیه سی‌و‌ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، صبح امروز چهارشنبه ۲۰ مهرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد، این کنفرانس تا جمعه، 22 مهر ادامه دارد.

زهرا نوکانی

انتهای پیام
captcha