لزوم اجرای طرح‌های اقتصادی با هدف بهبود معیشت روستاییان اردبیلی
کد خبر: 4091968
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

لزوم اجرای طرح‌های اقتصادی با هدف بهبود معیشت روستاییان اردبیلی

استاندار اردبیل گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی با هدف افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشت روستاییان در استان اردبیل جزو اولویت‌های اساسی و مهم بوده است.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، ۲۳ مهرماه، در جلسه اجرای برنامه‌های اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی با هدف افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشت روستاییان در استان اردبیل جزو اولویت‌های اساسی و مهم بوده که در این زمینه اتخاذ تصمیمات لازم برای توسعه استان در زمینه‌های مختلف جزو اولویت‌های اساسی و ضروری است.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های مختلف با هدف ارتقای زیرساخت‌های استان از جمله بزرگراه، را‌ه‌آهن و فرودگاه در استان اردبیل جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه استفاده از فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در استان اردبیل به عنوان موضوع اولویت‌دار و اساسی است که باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم در توسعه استان نقش مهم خود را ایفا کنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی دارای اهمیت ویژه است که در این زمینه نیازمند ایجاد فرصت‌های لازم و اساسی برای تحقق اهداف مورد نظر هستیم تا بتوانیم در راستای ارتقا و تقویت زیرساخت‌ها اقدام کرده و مشکلات موجود را برطرف کنیم.

عاملی اظهار کرد: در زمینه بزرگراه جذب منابع و اجرای بزرگراه شمال - جنوب استان در دستور کار قرار گرفته و به دنبال دستیابی به شاخص بزرگراهی استان برای رسیدن به شاخص کشوری هستیم تا از طریق بزرگراه به مرکز کشور متصل شویم.

وی تصریح کرد: تکمیل راه‌آهن اردبیل با جنبه‌های اقتصادی با هدف پیشرفت اقتصادی استان جزو اولویت‌های اساسی و مهم است که نقش مهمی در تسهیل و کاهش هزینه‌های حمل و نقل دارد و فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری را قابل ایجاد می‌کند که در این زمینه به دنبال تحقق اهداف مورد نظر برای حل مشکلات هستیم.

استاندار اردبیل افزود: روند تکمیل راه‌آهن اردبیل - میانه با تامین اعتبارات لازم از محل سفر رئیس‌جمهور با سرعت خوبی در حال اجراست و با توجه به این که این پروژه تا سال گذشته پیشرفت قابل توجهی را نشان نمی‌داد اما هم‌اکنون اقدامات ارزشمندی در زمینه تونل‌ها و پل‌ها انجام یافته است.

عاملی تصریح کرد: ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل در حال حاضر به 130 کیلومتر رسیده و به این میزان از مسیر در حال حاضر ریل‌گذاری شده که در تلاش هستیم با تامین اعتبارات لازم برای اجرای زیرسازی و روسازی شاهد روند تکمیل این پروژه با شتاب بیشتر باشیم و با توجه به این که راه‌آهن اردبیل و اتصال آن به کشور جمهوری آذربایجان به عنوان یک پروژه راهبردی می‌تواند برای کل کشور موثر باشد باید از ظرفیت نخبگان و مسئولان برای تحقق آن استفاده شود.

وی اظهار کرد: نقش ارتباطات هوایی امری لازم و ضروری در پیشرفت استان است که به همین منظور اقداماتی ویژه برای بهبود شرایط پروازها و ایجاد خطوط هوایی مخصوص استان انجام و پیگیری می‌کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت توجه به حوزه‌های آموزشی و پرورشی نیز گفت: منابع انسانی توانمند در پیشرفت هر منطقه‌ای نقش مهم و اساسی دارد که در این زمینه توجه به ارتقای کمی و کیفی آموزش و زیرساخت‌های آموزشی در استان اردبیل از جمله اقداماتی است که در برنامه تحولی دولت در استان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha