راه‌های روشن برای زرشک خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4093078
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

راه‌های روشن برای زرشک خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی مسیر توریسم و گردشگری مزرعه را روشن ساخت و آینده‌ای را پیش روی استان قرار داد.

مهدی جعفری، مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، امروز 27 مهرماه در اختتامیه جشنواره ملی زرشک در بیرجند، اظهار کرد: این جشنواره ملی دارای 9 کمیته ستادی و پنج کمیته شهرستانی در این مدت بیش از 60 عنوان برنامه در جهت معرفی این محصول مزیت دار خراسان جنوبی در سطح ملی و بین المللی اجرا کرد.

وی با بیان اینکه زرشک در این استان جنبه سیاسی و کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارد و به عنوان محصول محیط زیستی و هویت استان است، افزود:

جعفری با تأکید بر مبارزه با آفات‌های نوظهور در مراحل کاشت، داشت و برداشت زرشک برای تولید محصول باکیفیت و عرضه به بازارهای جهانی، تصریح کرد: تلاش ما بر این بود تا با برگزاری جشنواره ملی زرشک، وضعیت محصول کشاورزی مردم را ارتقا دهیم و با تبلیغات و معرفی بیشتر زرشک آینده خوبی را برای این محصول مزیت دار به انتظار می‌نشینیم.

 وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۹ هزار هکتار سطح زیر کشت زیر در خراسان جنوبی داریم، افزود: در مجموع ۸۵ هزار تن زرشک از این ۱۹ هزار هکتار سطح زیر کشت برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طول جشنواره ۶۰ عنوان برنامه برگزار شده است، یادآور شد: با برپایی نمایشگاه‌های مختلف پتانسیل‌های حوزه زرشک خراسان جنوبی را نیز معرفی کردیم.

جعفری با بیان اینکه زندگی و معیشت ۵۰ هزار خانوار در خراسان جنوبی با محصول زرشک گره خورده است، ادامه داد: زرشک در خراسان جنوبی هویت بخش بوده و 98 درصد زرشک دنیا متعلق به خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه به واسطه سازگاری با کم آبی محصول زرشک یک گیاه محیط زیستی نیز محسوب می‌شود، اظهار کرد: مزارع زرشک یک فرصت برای رونق گردشگری اگروتوریسم را به وجود آورده است.

جعفری با بیان اینکه در طول جشنواره از طریق رسانه‌ها و کمیته‌های مختلف این محصول را با زوایای مختلف معرفی کردیم، افزود: تلاش ما بر این است که قیمت زرشک را یک پله ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: باور داریم با اقدامات انجام شده در جشنواره ملی زرشک آینده بهتری در حوزه قیمت و بازار سازی و فروش در انتظار زرشک خراسان جنوبی است.

انتهای پیام
captcha