دوره‌های آموزشی رایگان در مؤسسات قرآن کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4093835
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

دوره‌های آموزشی رایگان در مؤسسات قرآن کرمانشاه برگزار می‌شود

رئیس هیئت مدیره مؤسسه نور بقیة‌الله‌ الاعظم(عج) کرمانشاه بیان کرد: دوره‌های آموزش قرآن به‌صورت رایگان و غیرحضوری در برخی از مؤسسات قرآن این استان با هدف تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی در بین جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

دوره‌های رایگان قرآنی در مؤسسات کرمانشاه

سیده‌ندا جمشیدی، رئیس هیئت مدیره مؤسسه نور بقیة‌الله‌ الاعظم(عج) کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف تخصصی این مرکز  اظهار کرد: این مؤسسه قرآنی با هدف تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان برنامه‌های مختلف آموزشی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت‌های مراکز قرآنی افزود: تربیت افراد و بالا بردن سواد و معلومات قرآنی جوانان و نوجوانان از اهداف مهمی است که مؤسسات قرآنی باید به دنبال آن باشند. باید زمینه گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه توسط مؤسسات قرآنی با برنامه‌ریزی مناسب محقق شود.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه نور بقیة‌الله الاعظم(عج) کرمانشاه گفت: پرداختن به فعالیت‌های قرآنی و توجه ویژه به رعایت اصول و نکات قرآنی، آثار و برکات فراوانی در زندگی دنیا و آخرت به همراه دارد و یادگیری این فعالیت‌ها به مانند یادگیری هر حرفه و مهارتی نیازمند آموزش و یادگیری اصول و روش‌های خاص خود است و از این جهت این مؤسسه از تمامی ظرفیت‌های خود در راستای اجرای دوره‌های قرآنی به‌ویژه دوره‌های رایگان بهره گرفته و معتقد است تمامی مؤسسات باید قسمتی از خدمات خود را با توجه به نیاز امروز جامعه بر روی اجرای دوره‌های رایگان به‌ویژه برای کودکان قرار دهند.

جمشیدی با اشاره به برگزاری دوره‌های رایگان قرآنی در مؤسسه نور بقیة‌الله(عج) که بیشتر به شیوه غیرحضوری برگزار می‌شود، افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری برخی دوره‌های رایگان این مؤسسه به‌ویژه در سطح روخوانی این بوده که معتقدیم همگان باید قرآن را حتی در سطح روخوانی فرا بگیرند و برکت این امر بالا رفتن سطح قرآنی خانواده و جامعه است.

وی در پایان تأکید کرد: مؤسسات همواره زیر پرچم قرآن فعالیت دارند و باید قدم‌های بیشتری در زمینه گسترش فعالیت‌های قرآنی برداشته شود و اگر جوانان و نوجوانان ما با قرآن انس داشته باشند قطعاً در معرض توطئه‌های شیاطین نخواهند بود. لذا، مؤسسات قرآنی باید با دعوت از همگان به فراگیری و انس با قرآن تلاشی مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام
captcha