از واکنش‌ها به شهادت فرمانده «عرین الاسود» تا انتقاد از خوش‌خدمتی محمود عباس به اسرائیل
کد خبر: 4093915
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
تازه‌ترین تحولات فلسطین/

از واکنش‌ها به شهادت فرمانده «عرین الاسود» تا انتقاد از خوش‌خدمتی محمود عباس به اسرائیل

واکنش‌ها به شهادت فرمانده گروه مقاومتی «عرین الاسود»، بازداشت گسترده فلسطینیان کرانه باختری و انتقاد دبیرکل جهاد اسلامی از خوش خدمتی تشکیلات خودگردان در هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی از تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، تازه‌ترین تحولات فلسطین طی ساعات گذشته در ادامه آمده است:

گروه مقاومت فلسطینی عرین الاسود(بیشه شیران) صبح امروز یکشنبه، ۲۳ اکتبر از شهادت تامر الکیلانی، معروف به ابویامن آزاده فلسطینی و از فرماندهان این گروه در یک عملیات ترور خبر داد.

عرین الاسود در این بیانیه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی بویی از  شرافت نظامی نبرده و چیزی از آن نمی‌داند و با توسل به روش‌های پست و شرارت و خیانت، نقشه‌های خود را پیش می‌برد.

عرین الاسود رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را به پاسخی سخت و دردناک تهدید کرد و از اهالی کرانه باختری خواست مثل همیشه پشت مقاومت بمانند.

به گفته منابع فلسطینی، شهید تامر الکیلانی 32 ساله که پدر دو فرزند است، ساعت یک و نیم بامداد امروز بر اثر انفجار یک موتورسیکلت پارک شده که یک بمب دستی حاوی تی ان تی به آن وصل شده بود، در منطقة حوش العطعوط، یکی از محله‌های نابلس به شهادت رسید.

شهادت فرمانده گروه مقاومت در جنین تا انتقاد زیاد النخاله از خوش خدمتی محمود عباس به دشمن صهیونیستی

گروه عرین الاسود یک گروه مقاومتی نوظهور در کرانه باختری است که رزمایش دو ماه پیش آن برای اعلام موجودیت با استقبال فلسطینی‌ها روبرو شده و هراس نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری طی چند ماه اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، تنها طی 24 ساعت اخیر سه عملیات تیراندازی، عملیات با سلاح سرد و زیرگیری و انفجار سه بمب دستی در قدس، جنین و نابلس رخ داده که به زخمی شدن هفت نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست منجر شد.

واکنش حماس و جهاد فلسطین به شهادت الکیلانی

جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به ترور «تامر الکیلانی» یکی از فرماندهان گروه مقاومتی «عرین الأسود» تأکید کرد که دشمن باید بداند خون شهدای ما هرگز هدر نخواهد رفت.

در این بیانیه آمده است که ملت فلسطین در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی راه مقاومت را ادامه خواهد داد.

«علی العامودی» از رهبران جنبش حماس در نوار غزه گفت: «حوادث قدس و کرانه باختری نشانه واقعی نابودی اشغالگران است و هر روز یک مبارز فلسطینی ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه درمی‌آورد و به زودی کاروان انقلابیون در صحن‌های مسجدالأقصی همدیگر را ملاقات خواهند کرد و ما به صهیونیست‌ها می‌گوییم که ظلم شما هرگز پایدار نبوده و سرنوشت شما رو به نابودی است».

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تأکید کرد که جنایت ترور شهید الکیلانی هرگز عزم و اراده مبارزان شجاع فلسطینی را از بین نخواهد برد.

این جنبش هشدار داد که «قتل فرزندان ما و مبارزان ملت ما هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند و وصیت شهدای گردان‌های جنین، نابلس و عرین الأسود که با خون خود انتفاضه را شعله‌ور کرده‌اند، این است که نبرد دفاع از ملت فلسطین و مقدسات آن تا نابودی اشغالگران ادامه داشته باشد».

بازداشت گسترده در کرانه باختری

نظامیان اشغالگر صهیونیستی سحرگاه امروز هم با یورش گسترده به خانه‌های فلسطینی‌ها در قدس یا دیگر مناطق کرانه باختری هشت شهروند فلسطینی را بازداشت کردند که از جمله آنها یک مادر و دختر جوان و همچنین ، پدر و برادر محمد ابو قطیش، مجری عملیات استشهادی اخیر در نزدیکی اردوگاه شعفاط بودند.

شهادت فرمانده گروه مقاومت در جنین تا انتقاد زیاد النخاله از خوش خدمتی محمود عباس به دشمن صهیونیستی

نابلس در سیزدهمین روز محاصره

نظامیان اشغالگر با مسدود کردن پست‌های ایست و بازرسی و راه های اصلی و فرعی منتهی به شهر نابلس همچنان این شهر را برای سیزدهمین روز متوالی در محاصره نگاه داشتند عبور و مرور خودروها جز در موارد استثنایی از این شهر غیرممکن است.

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گفت که تا زمانی که این رژیم لازم ببیند محاصره ادامه پیدا می‌کند.

رژیم صهیونیستی به بهانه جستجوی یک عامل عملیات شهادت طلبانه، نابلس را در محاصره نگاه داشته است.

حماس: برای رابطه با دمشق با قطر یا ترکیه مشورتی نشد

خلیل الحیه، مسئول روابط عربی و اسلامی حماس  و نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در گفت‌وگو با  العهد تأکید کرد که مذاکرات برای بازگشایی دفتر حماس در دمشق به آرامی و به طور جدی پیش می‌رود و دیدارهایی نیز در این راستا در آینده انجام خواهد شد.

الحیه بیان کرد: تصمیم بازگشت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به سوریه براساس باور و اعتقاد  نیروهای مقاومت به خط مشی خود و ایمان به اصل ثابت آرمان فلسطین گرفته شده است.

مسئول روابط عربی و اسلامی جنبش حماس با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان این جنبش با رئیس‌جمهور سوریه گفت که استقبال گرم بشار اسد از آنها این اطمینان خاطر را به وجود آورد که شرایط به خوبی پیش می‌رود.

وی همچنین تأکید کرد که حماس در ازسرگیری روابط خود با دمشق هیچ مشورتی با ترکیه یا قطر انجام نداده و تصمیم شخصی این جنبش بوده است.

تشکیلات خودگردان در خدمت اسرائیل

همچنین زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با انتقاد از تداوم هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی علیه نیروهای مقاومت در کرانه باختری گفت: تشکیلات خودگردان به مرور زمان به یک تشکیلات امنیتی تبدیل شده است که برای تأمین امنیت اسرائیل تلاش می‌کند و برای آن حقوق می‌گیرد.

النخاله افزود: امروز رژیم صهیونیستی کرانه باختری را یک انبار از کارگران فلسطینی می‌بیند که هر زمان بخواهد آن‌ها را سرکوب و خانه هایشان را ویران می‌کند.

 

 

انتهای پیام
captcha