دوره آموزشی راویان دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 4094589
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

دوره آموزشی راویان دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد

دوره آموزشی راویان دفاع مقدس با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و راویان راهیان نور روز گذشته، سوم آبان‌ماه در سالن جلسات کنگره شهدای استان برگزار شد.

دوره آموزشی راویان دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، دوره آموزشی راویان دفاع مقدس  با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و راویان راهیان نور روز گذشته، سوم آبان‌ماه در سالن جلسات کنگره شهدای استان برگزار شد.

ایمان خردمند، مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توانمندسازی راویان دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: این دوره آموزشی در دو حوزه تبیین دوران دفاع مقدس و عملیات‌های انجام گرفته و تبیین موضوعات مرتبط با جنگ شناختی و ترکیبی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی انجام دادند، برگزار شده است.

وی افزود: تبیین علل و ریشه شروع جنگ، بررسی کلی عملیات‌های دفاع مقدس، تبیین مسائل اخیر کشور و پاسخ به شبهات در خصوص شعارهای مقوله حجاب و بحث فمینیسم، تبیین زوایای پنهان و آشکار دفاع مقدس و بحث مشکلات فضای مجازی و آسیب‌های آن و ارائه راهکار توسط اساتید از سرفصل‌های این دوره آموزشی بود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دوره آموزشی راویان دفاع مقدس، به مدت دو روز در روزهای دوم و سوم آبان‌ماه با حضور پیشکسوتان، رزمندگان و راویان دفاع مقدس برگزار و برنامه‌ریزی لازم برای تدریس سرفصل‌های مختلف دوره توسط اساتید انجام شد.

همچنین، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌‌نیک، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد نیز با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت جهاد تبیین، گفت: دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی، حقایق دین اسلام، موضوع ولایت و رهبری و موضوع شهادت هر کدام می‌تواند عرصه جهاد تبیین باشد.

وی افزود: زوایای مختلف دفاع مقدس می‌تواند از دیگر عرصه‌های جهاد تبیین باشد که در این زمینه پیشکسوتان دفاع مقدس می‌توانند نقش مهمی داشته باشند و به تبیین آموزه‌های دفاع مقدس برای نسل جدید بپردازند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، عرصه مهمی است که راویان به عهده دارند چه راویانی که به صورت ملموس دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند و چه کسانی که در دوره‌های آموزشی روایتگری شرکت کرده و در این حوزه اطلاعات لازم را کسب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حکمتی‌‌نیک با بیان اینکه برخی از زوایای دوران دفاع مقدس هنوز پنهان است که باید در این زمینه روشنگری صورت گیرد، بیان کرد: لازم است نگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با دفاع مقدس تحلیل شود.چرایی شروع جنگ از دیگر موضوعاتی است که در بحث تبیین دفاع مقدس مهم است و باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که دشمنی آمریکا با ما دیرینه و عمیق است، اختلاف آمریکا با نظام سیاسی ایران یک اختلاف ماهوی و راهبردی است و به همین خاطر وجود یک نظام سیاسی جدید به‌نام نظام اسلامی را در عرصه جهانی برنمی‌تابد.

وی با تأکید بر اینکه عداوت و دشمنی آمریکا با ما و نظام سیاسی عمیق است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تاکنون سه راهبرد را اجرا کرده‌اند که اولین راهبردشان این بود که نهایت تلاش صورت گرفت تا انقلاب پیروز نشود و حکومت پهلوی سقوط نکند، از سال ۱۳۵۷ نیز در قبال ما تغییر راهبرد دادند و وقتی انقلاب پیروز شد براندازی نظام را در دستورکار قرار دادند و امروز نیز راهبرد آمریکا علیه ما مهار قدرت فزاینده جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه جنگ تحمیلی برای براندازی انقلاب و نظام اسلامی بود، گفت: امروز راویان و فرماندهان دفاع مقدس باید عوامل پیروزی ما در دفاع مقدس را برای نسل‌های جدید و کسانی که جنگ را ندیده‌اند تبیین کنند.

انتهای پیام
captcha