از تلاش رژیم صهیونیستی برای مقابله با عرین‌الاسود تا درخواست اردن برای حمایت از فلسطین
کد خبر: 4094771
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
بسته تحولات فلسطین؛

از تلاش رژیم صهیونیستی برای مقابله با عرین‌الاسود تا درخواست اردن برای حمایت از فلسطین

در شرایطی که فعالیت‌های گروه موسوم به «عرین الاسود» به چالشی امنیتی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، این رژیم به دنبال این است تا با روش‌های مخلتف جلوی فعالیت این گروه را بگیرید.

به گزارش ایکنا، به نقل از الخلیج الجدید، منابع نظامی رژیم صهیونیستی روز مدعی شدند که نیروهای این رژیم از ابزارهای الکترونیکی پیشرفته برای ترور تعدادی از رهبران گروه مقاومت عرین الاسود در کرانه باختری استفاده کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به برنامه جاسوسی پگاسوس اشاره کرد.

یوسی یهوشاع، کارشناس مسائل نظامی، در سخنانی مدعی شد سرویس امنیت عمومی (شاباک) و واحد 8200 وابسته به سرویس اطلاعات نظامی (امان) توانسته‌اند با استفاده از برنامه جاسوسی پگاسوس اطلاعات دقیقی از مبارزان گروه عرین الاسود را به دست آورند.

نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس را می‌توان در دستگاه‌های اندروید و آیفون وارد کرده و به فایل‌ها، دوربین و میکروفون، به مکان دستگاه، مخاطبین، تقویم، پیگیری مکاتبات و فعالیت سایر برنامه‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشت.

روزنامه اسرائیلی: ادعای سرکوب عرین الاسود غیرواقعی است

خبرگزاری فلسطینی سما به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتس نوشت: عملیات بامداد سه شنبه نیروهای اسرائیلی در نابلس، نشانه تغییر راهبرد ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با این چالش بی‌سابقه یعنی گروه‌های مقاومت نوتاسیس در کرانه باختری است.

هاآرتص می‌نویسد: ارتش اسرائیل تلاش برای مقابله با گروه عرین الاسود را به دو دلیل افزایش می‌دهد، نخستین عامل، افزایش مقبولیت این گروه در میان مردم و دوم پیشگیری از عملیات‌های جدید این گروه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

از به کارگیری برنامه جاسوسی پگاسوس تا همدستی تشکیلات خودگردان
 این روزنامه می‌افزاید: حتی اگر اعضای این گروه به گروه‌های مسلحی قدیمی‌تر ارتباطی نداشته باشند، کمک‌های مالی و مادی از همه گروه‌های مقاومت فلسطین دریافت می‌کنند و از تأیید کامل نسل جوان در کرانه باختری برخوردار هستند.

هاآرتص اضافه کرد: از سوی دیگر گروه عرین الاسود توانسته است با وجود کمی تعداد نیرو، از مقبولیت در میان ملت فلسطین برخوردار شود و هرگونه ادعا از سوی اسرائیل مبنی بر داشتن توانایی سرکوب آن، غیر واقعی است. زیرا این گروه ساختار مشخص و هرمی ندارد که بتوان با دستگیری یا ترور یک فرمانده، آن را سرکوب یا محدود کرد.

درخواست اردن از جامعه بین الملل برای حمایت از ملت فلسطین

دولت اردن توقف تشدید تنش‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در کرانه‌ باختری را که بامداد سه شنبه به شهادت ۶ فلسطینی منجر گردید، خواستار شد و از جامعه بین‌الملل خواست تا از ملت فلسطین حمایت کنند.

وزارت امور خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای یورش بامداد سه شنبه نظامیان صهیونیست به نابلس و رام الله را محکوم کرد.

در این بیانیه همچنین تشدید تنش‌ها از سوی رژیم صهیونیستی محکوم شده و هشداری نسبت به موج جدیدی از خشونت‌ها که همه بهای آن را خواهند پرداخت، قلمداد شده است.

وزارت خارجه اردن در عین حال بر دخالت فوری جامعه بین‌الملل برای حمایت از ملت فلسطین و تلاش حقیقی برای تحقق صلح عادلانه تأکید کرد.

وزارت خارجه اردن همچنین این اقدامات رژیم صهیونیستی را موجب تهدید امنیت و ثبات و از بین برنده روند مسالمت‌آمیز و امیدهای باقیمانده برای تحقق صلح عادلانه ارزیابی کرد.

همدستی تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با اعلام اینکه آمریکا با هماهنگی تشکیلات خودگردان و اسرائیل به دنبال آرام‌سازی فضا در نابلس واقع در شمال کرانه باختری است، دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام به بازداشت 11 نفر از مبارزان گروه عرین الاسود کرده است.

براساس این گزارش، تشکیلات خودگردان فلسطین از مقامات آمریکایی خواسته است جلوی تهاجمات ارتش اسرائیل به شهرهای کرانه باختری را گرفته و به این تشکیلات مهلت دهند تا اوضاع را مدیریت کرده و افراد تحت تعقیب را دستگیر کند.

انتهای پیام
captcha