بخشش اولیای دم اراکی یک نفر را از چوبه دار نجات داد
کد خبر: 4095713
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

بخشش اولیای دم اراکی یک نفر را از چوبه دار نجات داد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه بخشش اولیای دم اراکی یک نفر را از چوبه دار نجات داد، گفت: امروزه در جامعه نیاز مبرم به صلح و سازش و گذشت و بخشش احساس می‌شود.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان، در جلسه‌ای که با حضور صلح‌یاران شورای حل اختلاف و مسئولین ارشد دادگستری و شورای حل اختلاف استان مرکزی، در منزل اولیاء دم مقتول به جهت گذشت و بخشش آنان از قاتل برادرشان برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹8 به دنبال وقوع یک فقره درگیری در منطقه سنجان شهرستان اراک فردی به قتل می‌رسد که بلافاصله پس از این رویداد قاتل دستگیر و پرونده وی در شعبه یک کیفری یک دادگستری استان مرکزی تشکیل و نتیجه رسیدگی به پرونده منجر به صدور رأی قصاص برای متهم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: در ادامه با قطعیت یافتن رأی دادگاه، تلاش اعضا صلح‌یاران شوراهای حل اختلاف برای رایزنی با اولیای دم مقتول و کسب رضایت از ایشان آغاز و سرانجام پس از تشکیل جلسات متعدد، با وساطت معتمدان و پیگیری‌های صلح‌یاران و مسئولان قضایی و مدیران زندان اراک، اولیای دم رضایت و بخشش قطعی خود را برای رهایی محکوم علیه از قصاص اعلام کردند.

موسوی با بیان اینکه مطابق با تعالیم اسلامی ثواب زندگی دوباره بخشیدن به یک فرد برابر با نجات مردم جهان است، تصریح کرد: امروزه در جامعه نیاز مبرم به صلح و سازش و گذشت و بخشش احساس می‌شود. دور بودن مردم از حق، موجب بروز اختلافات میان افراد می‌شود و اختلاف منجر به  وقوع حادثه خواهد شد. این اختلافات باعث انباشت پرونده‌های بی‌شمار در دادگاه‌ها می‌شود و نتیجه آن جز اتلاف وقت و صرف هزینه‌های فراوان چیزی به دنبال ندارد.

وی ادامه داد: سنت حسنه گذشت از جمله سنت‌هایی است که دین مبین اسلام همواره بر آن تأکید داشته و این مهم نشان از اعتقاد بالای مردم استان مرکزی به سنن و شعائر دینی دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان از برادران و خواهر مقتول که بدون دریافت خون‌بها از قصاص قاتل برادرشان صرف نظر کردند و همچنین منادیان صلح و سازش استان تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha