اغتشاشات ۵۰ روز اخیر؛ آخرین تیر در خشاب و عملیات بدون بازگشت آمریکا + صوت
کد خبر: 4097168
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

اغتشاشات ۵۰ روز اخیر؛ آخرین تیر در خشاب و عملیات بدون بازگشت آمریکا + صوت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اغتشاشات آمریکا طی ۵۰ روز گذشته آخرین تلاش آمریکا برای پیشبرد راهبرد فشار حداکثری از بیرون و شورش از درون است و به نوعی آخرین تیر خشاب این کشور محسوب می‌شود.

حسین کنعانی مقدم

روز گذشته راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان درسراسر کشور برگزار شد. حدود 3500 خبرنگار و عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی این رویداد مهم ملی را پوشش دادند و برای رسانه‌های خارجی بسیار اهمیت داشت که آیا اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر منجر به حضور کمرنگ مردم در آن خواهد شد یا خیر و از سوی دیگر دولت‌های متخاصم که طی روزهای گذشته از آشوبگران حمایت می‌کردند، از طریق رسانه‌های وابسته به خود تمام تلاششان را بکار گرفتند تا حضور حداقلی در راهپیمایی روز گذشته رقم بخورد اما دراصل خلاف تلاش و برنامه‌ریزی‌هایشان رقم خورد.

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان اظهار کرد: یکی از اهدافی که دشمنان ایران دارند این است که اراده سیاسی ملت ما را در زمینه مبارزه با استکبار به ویژه آمریکا متزلزل کنند.

وی افزود: 42 سال از تسخیر لانه جاسوسی می‌گذرد اما با وجود سپری شدن این همه سال شاهد بودیم که دهه‌ هشتادی‌ها و حتی دهه نودی‌ها در کنار نسل‌های اول، دوم و سوم انقلاب به صورت پررنگ حضور پیدا کردند و یکصدا شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

نقش برآب شدن اقدامات دشمن

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: حضور پررنگ مردمی تقریباً تمام اقدامات دشمن را طی 50 روز گذشته نقش برآب کرد. درواقع دشمن در این مدت تلاش‌های گسترده‌ای در راستای پیشبرد جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای علیه افکار عمومی انجام داده بود تا به واسطه آن صدایی از ایران در خارج از کشور شنیده شود که نشان‌دهنده تجدیدنظر مردم در رابطه با نظام سیاسی حاکم بر کشورشان باشد.


بیشتر بخوانید:


کنعانی‌مقدم با بیان این مطلب که غربی‌ها به دنبال آن هستند که با یک اجماع جهانی در افکار عمومی اقدامات خودشان را که همان راهبرد فشار حداکثری از بیرون و شورش از درون است، عملیاتی کنند، گفت: اما حضور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان پاسخ جدی به خواست و اهداف دشمن بود و نشان داد طرح‌هایی که دشمنان درصدد طراحی آن هستند و فرماندهی مشترکی در آن شکل گرفته و به نوعی جنگ هیبریدی یا جنگ ترکیبی است، به شکست انجامیده و یکی پس از دیگری رنگ باخته و قطعاً حضور مردم به عنوان پشتوانه قدرتمندی برای نظام و جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

ملت داغدار اما مستحکم

وی ادامه داد: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 13 آبان 1401 بی‌سابقه و بی‌نظیر بود و در گذشته چنین حضوری را ما مشاهده نکرده بودیم. حضور میلیونی و پرشور مردم این پیام را به آقای بایدن و رژیم صهیونیستی و گروه‌های معاند منتقل می‌کند که درست است ملت ما داغدار هست اما همانند آهنی است که هرچقدر حرارت یا داغ می‌بیند در زیر ضربات چکش دشمن آب‌دیده‌تر، مستحکم‌تر و قدرتمندتر خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: دلارهای نفتی که دشمن هزینه می‌کند نتیجه‌ای جزء ایجاد یأس و ناامیدی در گروه‌های مخالف نخواهد داشت. ملت ایران همچنان در صف مقدم مبارزه با آمریکا قرار دارد.

کنعانی‌مقدم با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن گفت: دشمن در جنگ ترکیبی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا ایران را تسلیم و وادار به سازش و امتیازدهی کند. دراصل دشمن از گروه‌های ضدانقلاب به عنوان ابزار استفاده می‌کند و به همین دلیل اپوزیسیون خارج از کشور از کومله گرفته تا منافقان، هم‌جنس‌گرایان، سلطنت‌طلبان، دگراندیشان و دیگر گروه‌های معاند را دور هم جمع کند تا به یک جایگزین و ابزار کنترلی در رابطه با پیشبرد سیاست فشار حداکثری از خارج و شورش از درون تبدیل شوند.

آخرین تیر خشاب

وی افزود: به نظر می‌رسد این اقدامات آمریکایی‌ها در حال حاضر مصداق آخرین تیر در خشاب است که شلیک کردند. دقیقاً مانند عملیات مرصاد وقتی منافقان نزد صدام رفتند و گفتند ما می‌خواهیم چنین عملیاتی را انجام دهیم، صدام هم از آنها حمایت کرد و ارتش و تجهیزات را در اختیارشان قرار داد. به نظر می‌رسد آمریکا عملیات بدون بازگشت را آغاز کرده و دارد تمام ابزارهای تحت اختیارش را هزینه می‌کند که اگر پیروز شود قادر خواهد بود در برجام امتیازات بیشتری از جمهوری اسلامی دریافت کند اما اگر موفق نشود قطعآً در بحث برجام امتیازات بیشتری به ایران خواهد داد و کار را ادامه می‌دهد.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: البته آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند و درصدد استفاده از سازوکار ماشه در قطعنامه 2231 برآمده‌اند تا از این طریق یک قطعنامه جهانی مانند قطعنامه 598 در سازمان ملل به تصویب برسانند و از این رهگذر به فشارهای جهانی علیه ایران ادامه دهند.

کنعانی‌مقدم درباره راهکار مقابله با اقدامات و سیاست‌های خصمانه آمریکا گفت: برای اینکه با سیاست‌های خصمانه آمریکا مقابله کنیم باید در داخل کشور وحدت و انسجام را حفظ کرد چون اگر این دو وجود نداشته باشند آمریکا در تحقق اهداف فشار حداکثری از خارج و شورش در داخل موفق خواهد شد.

وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ

وی با بیان اینکه دشمن در دشمنی‌هایش عقب‌نشینی نخواهد کرد، عنوان کرد: «يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ – آیه 32 سوره توبه» چه آنها بخواهند چه نخواهند نور خدا گسترش پیدا خواهد کرد و اینها با شکست مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد راهی که ما در پیش گرفته‌ایم راهی برای تحقق ایران قدرتمند است و در این راه با حمایت مردم به پیروزی خواهیم رسید و دشمنان را مأیوس و ناامید خواهیم ساخت. تا زمانی‌که حق وجود دارد باطل هم تلاش می‌کند و خداوند وعده کرده ملتی که با خدا باشد «وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ» هرچقدر دشمن نقشه بکشد خداوند چاره‌جویی خواهد کرد.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: اینکه آقای بایدن می‌گوید ایران را آزاد خواهیم کرد، نشان‌دهنده استیصال و به آخر خط رسیدن سیاست‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.

کد

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha