هنرمندان، زیست‌بوم فرهنگی را مورد توجه قرار دهند
کد خبر: 4097328
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

هنرمندان، زیست‌بوم فرهنگی را مورد توجه قرار دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا مردم در قالب برنامه‌های مختلف مانند موکب ماه و تعزیه از ظرفیت هنرمندان استفاده کنند، گفت: هنرمندان در اجرای برنامه‌ها زیست‌بوم فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 14 آبان‌ماه در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان طبس با بیان اینکه تصویرسازی درست از یک منطقه بستر‌ساز سرمایه‌گذاری درست در آن منطقه است، اظهار کرد: رسالت ما در برگزاری رویدادها و برنامه‌های فرهنگی، تصویرسازی درست از منطقه است که همه باید پای کار باشند.

وی فرهنگ را سنگ بنای تمام فعالیت‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دانست و افزود: باید شرایطی فراهم شود تا مردم در قالب برنامه‌های مختلف مانند موکب ماه و تعزیه از ظرفیت هنرمندان استفاده کنند.

فرخنده با تأکید بر اینکه نباید نگاه به هنر تنها نگاهی ابزاری در حوزه برخی از مسائل باشد، گفت: تعریف هنر به معنای نگاه سطحی غرب نیست؛ بلکه هنری است که اسلام را با ذهن‌ها و انقلاب آشنا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ارشاد جایگاهی نظارتی و مطالعاتی در حوزه چگونگی پیاده کردن نقشه مهندسی کشور است، افزود: با فعال کردن شورای فرهنگ عمومی در استان اقدامات مطلوبی انجام شده که برگزاری نشست‌های تخصصی دستگاه‌های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه تخصصی نوشت‌افزار اسلامی، ایرانی و برگزاری کارگروه‌های تخصصی در راستای زیست عفیفانه از جمله خروجی‌های شورای فرهنگ عمومی استان در چند ماهه اخیر است.

وی با بیان اینکه باید توجه به زیست‌بوم فرهنگی هر منطقه در اجرای برنامه‌های زنده موسیقی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: زیست‌بوم فرهنگی یکی از شاخصه‌های اصلی سند مهندسی فرهنگی کشور بوده و باید این سند در حد مطلوب و شایسته اجرا شود.

فرخنده با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی بیان کرد: در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در راستای تولید دو اثر فاخر کمدی در استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha