ارائه ۲۰۰ محصول فناور در نمایشگاه «دانش‌بنیان سازی تولید» قزوین
کد خبر: 4097837
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

ارائه ۲۰۰ محصول فناور در نمایشگاه «دانش‌بنیان سازی تولید» قزوین

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: در حال حاضر، ۶۰ شرکت دانش‌بنیانی از ۹ استان کشور در نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید قزوین شرکت کردند و بالغ‌بر ۲۰۰ محصول و خدمت فناور دانش‌بنیان در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

فرشاد پیله چی جهاد دانشگاهی قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین، روز دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در آیین افتتاح نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین، اظهار کرد: نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید، اولین نمایشگاه تخصصی در حوزه دانش‌بنیان است که بر اساس نیازهای استان، رفع مشکلات صنایع کشور و بر اساس منویات مقام معظم رهبری برگزار شده است.

وی بابیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه، تعامل بین علم، صنعت و کشاورزی است، افزود: در تلاش هستیم با تعامل بین علم، صنعت و کشاورزی بتوانیم در راستای پیشرفت و توسعه استان گام برداریم. در حال حاضر، ۶۰ شرکت دانش‌بنیانی از ۹ استان کشور در این نمایشگاه شرکت کردند و بالغ‌بر ۲۰۰ محصول و خدمت فناور دانش‌بنیان در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

این مسئول گفت: امیدواریم این نمایشگاه برای شرکت‌کنندگان به‌عنوان یک‌نهاد عرضه‌کننده و صنایع به‌عنوان نهادهای متقاضی مثمرثمر باشد.

وی در خصوص چرایی برگزاری این نمایشگاه، عنوان کرد: تجاری‌سازی دانش‌بنیان بیش از ۲۰ سال است که در دستور کار قرار دارد و اگر قرار است چرخ اقتصاد کشور بچرخد، باید مشکلات را به واحدهای دانش‌بنیان بسپاریم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین بیان کرد: توجه به مسائلی چون دانش‌بنیان سازی تولید باید موردتوجه تمام ارکان و مدیران استانی باشد تا فضای بهتری برای توسعه صنعت استان داشته باشیم.

پیله‌چی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث تجاری‌سازی دچار مشکل هستیم اما ظرفیت خوبی در استان وجود دارد که با سپردن این فضا و پتانسیل‌ها به دانش‌بنیان‌ها می‌توان بهره حداکثری را از فضای ترویجی توسعه برد.

انتهای پیام
captcha