ویژه‌برنامه «غوغای مردی تا پای جان» برگزار می‌شود
کد خبر: 4099226
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
در گرامیداشت روز حماسه و ایثار مردم اصفهان

ویژه‌برنامه «غوغای مردی تا پای جان» برگزار می‌شود

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه‌برنامه «غوغای مردی تا پای جان» در راستای گرامیداشت ۲۵ آبان ۱۳۶۱، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان خبر داد.

تشییع 370 شهید عملیات محرم در آبان 1361 در اصفهان

حسین کارگر، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به حماسه 25 آبان 61 اظهار کرد: صلابت، ازخودگذشتگی، حماسه و ایثار، واژه‌هایی هستند که برای ما زیبایی خاصی دارند، با آنها کاملا آشنایی داریم و زمانی که حرف از حماسه و ایثار می‌شود، ذهن ما ناخودآگاه به سمت جان‌فشانی‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان‌ می‌رود؛ کسانی که از جان خود برای وطن گذشتند و حالا ما با یاد و نام آنها به راهشان ادامه می‌دهیم، راهی که باید توسط نسل‌های آینده نیز ادامه‌دار باشد.

وی افزود: مردم اصفهان روزی به نام «حماسه و ایثار» در تاریخ استان و کشور خود دارند، روزی که کاروان 370 نفری شهدای عملیات محرم از جنوب کشور وارد اصفهان شد و مردم این استان واقعه‌ای بزرگ رقم زدند و 370 نفر از شهدای عملیات محرم بر شانه‌های آنها تشییع شدند. در 25 آبان 61، حماسه‌ای بی‌نظیر رقم خورد که هنوز هم بعد از سال‌ها تازگی دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مردم اصفهان در سالروز حماسه ۲۵ آبان، حماسه ایثار مردم این شهر در آبان سال ۱۳۶۱ را مصداق دیگری از سرافرازی در امتحانات الهی برشمرد و فرمود: «در آن روز عظیم، مردم اصفهان همزمان با تشییع ۳۷۰ شهید، هزاران نفر دیگر از جوانان رشید خود را راهی جبهه‌ها کردند و نماد برجسته‌ای از ایثار و سرافرازی آفریدند» و بعد از آن، ۲۵ آبان‌ماه در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز اصفهان ثبت شد.

وی بیان کرد: در راستای گرامیداشت این روز، بر آن شدیم تا ویژه‌برنامه بزرگداشت شهدای 25 آبان‌ماه را با نام «غوغای مردی تا پای جان» که برشی کوتاه از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است، برگزار کنیم.

کارگر تأکید کرد: این ویژه‌برنامه که ماجرای زندگی یک ابرقهرمان و بزرگترین نمایش ترکیبی دفاع مقدس شامل داستان، شخصیت‌پردازی و صحنه‌سازی جنگی همراه با المان‌های نوری است، از ۲۳ تا ۲۹ آبان‌ماه جاری، از ساعت 18:30 در گروه ۴۴ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان شهدای صفه برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کارت ورود به‌منظور حضور در این ویژه‌برنامه، می‌توانند به آدرس http://www.tapayejaan.ir و یا فرهنگسراهای سطح شهر مراجعه کنند.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha