پیکر آیت‌الله قافی در یزد تشییع می‌شود
کد خبر: 4100761
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

پیکر آیت‌الله قافی در یزد تشییع می‌شود

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن قافی ساعت 10 صبح یکشنبه، 29 آبان از مدرسه علمیه مصلی به سمت آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) برگزار می‌شود.

آیت‌الله قافیبه گزارش ایکنا از یزد، مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن قافی ساعت 10 صبح روز یکشنبه، 29 آبان از مدرسه علمیه مصلی به سمت آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن قافی، استاد پیشکسوت حوزه و از شاگردان آیات عظام بروجردی(ره)، خویی(ره) و امام خمینی(ره) در ۸۷ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

آیت‌الله قافی یزدی سال ۱۳۱۴ شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یزد به دنیا آمد و پس از فراگرفتن آموزش‌های متداول، به تحصیل علوم دینی روی آورد. در حوزه علمیه از محضر بزرگانی چون حاج حسین مدرس، سیداحمد مدرسی، محمدعلی کازرونی دروس مقدماتی و سطوح عالی را در یزد آموخت و آن‌گاه برای ادامه تحصیل راهی قم شد و از محضر آیات عظام سیدحسین بروجردی، سیدمحمد محقق داماد و امام خمینی دروس خارج فقه و اصول را فراگرفت.

وی همچنین دروس فلسفه را از شیخ جلال آیت‌اللهی، تفسیر را از شیخ موسی غضنفری و اخلاق و عرفان را از شیخ غلامرضا یزدی آموخت. سپس برای تکمیل تحصیلات و بهره‌مندی از استادن حوزه نجف اشرف، رهسپار آن دیار شد و خوشه‌چین درس حضرات آیات سید ابوالقاسم خویی، سیدمحمود شاهرودی، سید عبدالهادی شیرازی، سیدمحسن طباطبایی حکیم، شیخ حسین حلی و میرزا حسن یزدی شد.

انتهای پیام
captcha