بسیجیان در حوزه تحول علوم انسانی و اسلامی ورود کنند
کد خبر: 4101568
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

بسیجیان در حوزه تحول علوم انسانی و اسلامی ورود کنند

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری برای حمایت از نخبگان بسیجی تفاهم‌نامه منعقد شود، گفت: نقشه راه علمی بسیج باید برشی از نقشه جامع علمی کشور باشد، همچنین بسیجیان در حوزه تحول علوم انسانی و اسلامی ورود پیدا کنند.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار امروز، اول آذرماه در «آیین افتتاحیه جهادگران علم و فناوری چهارمحال و بختیاری» با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: در پنجم آذرماه با تشکیل بسیج، نعمت بزرگی به مردم ایران عطا شد، شاهد خدمات بزرگی توسط بسیج در طول بیش از چهار دهه گذشته بودیم و بسیج امروز به درخت تنومندی با ثمره بسیار تبدیل شده است.

حیدری با بیان اینکه نظرات در مورد کارکرد بسیج بسیار است، افزود: برخی فکر می‌کنند بسیج محلی برای آموزش و ساماندهی افراد مسلح برای دفاع از کشور است، دیگرانی نیز بسیج را کانونی برای برقراری نظم عمومی می‌شناسند، عده‌ای می‌اندیشند که بسیج مرکز تقویت و تحکیم باورها و فضائل اخلاقی است، اما بسیج در تمام عرصه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، علمی، فرهنگی، جهادی و ... ورود کرده است. بسیج گنجینه ارزشمندی است که در برهه‌های مختلف جان بر کف وارد میدان شدند و کشور را نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه نخبگان بسیجی اختراعات ارزشمندی داشتند، گفت: حضور معنادار بسیجیان در نمایشگاه اختراعات بسیج علم و فناوری ارزشمند است، بسیج می‌تواند منشأ خدمات بزرگ در حوزه تولیدات دانش‌بنیان باشد، بسیجیان ایده‌ها و نوآوری‌های بسیاری دارند که باید مورد حمایت قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تولیدات نخبگان باید اشتغال‌زایی را نیز در پی داشته باشد و ایده‌های بسیجیان می‌تواند در حوزه گردشگری، سلامت، کشاورزی و خدمات مورد نیاز جامعه باشد، بسیج علم و فناوری باید با پارک‌های علم و فناوری وارد مذاکره شود، باید از بسیجیان خلاق پشتیبانی ستادی انجام شود.

حیدری با بیان اینکه از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری برای حمایت از نخبگان بسیجی تفاهم‌نامه منعقد شود، گفت: نقشه راه علمی بسیج باید برشی از نقشه جامع علمی کشور باشد، همچنین بسیجیان در حوزه تحول علوم انسانی و اسلامی ورود پیدا کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اقتصاد دانش‌بنیان اهمیت بالایی دارد، بیان کرد: باید ایده‌ها و نوآوری‌ها تجاری سازی شود، ایده‌ها نباید تنها پژوهش محور باشد بلکه تولیدات به بازار وصل شود و شاهد تولید انبوه محصول باشیم.

حیدری با اشاره به اینکه در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای نهادها در سطح استان و در کشور نیازمند به شبکه‌سازی، آموزش، جریان‌سازی، و توانمندسازی نخبگان هستیم، بیان کرد: در جامعه نیازمند جهاد علمی و دانش‌بنیان هستیم، از ظرفیت اقشار مختلف بسیج در این حوزه استفاده شود، آمادگی حمایت از نخبگان بسیجی را داریم تا منشأ خدمات در کشور وجود داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید با هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و علمی شاهد تحول و پیشرفت در کشور باشیم، باید در کشور توانایی خود را به منصه ظهور بگذاریم که این کار نیازمند هم‌افزایی است.

انتهای پیام
captcha