ثبت‌نام ۳۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی در مسابقات قرآن
کد خبر: 4105289
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

ثبت‌نام ۳۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی در مسابقات قرآن

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: تا امروز ۳۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی از سراسر استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سطح مدرسه، منطقه و استان ثبت‌نام کرده‌اند.

فضل‌الله پرنور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کرمانشاه

فضل‌الله پرنور، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به برخی از جزئیات ثبت‌نام مسابقات قرآن دانش‌آموزی در کرمانشاه، اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در سراسر کشور و به طبع آن در استان کرمانشاه همه ساله با مرحله آموزشگاهی از هفته پایانی آذرماه همزمان با هفته قرآن و عترت مدارس آغاز می‌شود و در این راستا تا امروز چیزی حدود ۳۰ هزار دانش‌آموزان کرمانشاهی برای حضور در این مسابقات در مقاطع مختلف ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری در بخش‌های آوایی و پژوهشی در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و مداحی ویژه پسران، دعاخوانی ویژه دختران، همخوانی و مدیحه‌سرایی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، انشای نماز و احکام و گفتمان مهدوی برگزار می‌شود.

پرنور تصریح کرد: در رشته‌های آوایی و در بخش قرائت امسال محوریت با تلاوت‌های مشخص شده از قاریان مصری و براساس کتاب آموزش قرآن و کتاب دین و زندگی در مقاطع مختلف تحصیلی در مرحله آموزشگاهی برگزار خواهد شد و این رقابت‌ها در رشته قرائت در مقاطع اول تا ششم ابتدایی در مراحل استانی و کشوری برگزار نمی‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: در رشته حفظ کل و در مقطع ابتدایی نفرات برتر تنها به مرحله استانی و کشوری راه می‌یابند و حفاظ ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در دوره‌های متوسطه اول و دوم به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی افزود: در رشته اذان و در مقطع ابتدایی در مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای به اجرای اذان تقلیدی به سبک یکی از مؤذنان همراه با صحیح‌خوانی نماز می‌پردازند مرحله کشوری و استانی در این مقطع در نظر گرفته نشده است همچنین دانش‌آموزان مقاطع هفتم تا دوازدهم در رشته اذان و در مرحله استانی به اجرای اذان ابداعی یا تقلیدی به سبک یکی از مؤذنان مشهور به همراه صحیح‌خوانی نماز می‌پردازند و برترین‌ها به مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری راه می‌یابند.

پرنور درخصوص برگزاری رشته احکام، گفت: رشته احکام برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در دو مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای و براساس محتوای احکام کتاب دین و زندگی و محتوای مکمل بارگذاری شده و در سامانه و نرم‌افزار کاربردی قرآن اجرا می‌شود و آزمون‌های رشته‌های انشای نماز، همخوانی و مدیحه‌سرایی، گفتمان مهدوی به شیوه کتبی و عملی همچنین مسابقات بخش‌های صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن به شیوه کتبی و در مقاطع هفتم تا دوازدهم برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کرمانشاه در پایان تصریح کرد: اطلاعات درخصوص نحوه برگزاری مسابقات و جزئیات آن از طریق سامانه «نورینو» و یا کانال مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در سامانه شاد اطلاع‌رسانی شده است.

انتهای پیام
captcha