برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان اصفهان تعیین شد + فیلم
کد خبر: 4105727
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان اصفهان تعیین شد + فیلم

کاشان، میزبان برگزاری مرحله استانی هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان اصفهان بود که طی آن مهدی کهکشانی و مهدی پورسینا از اصفهان، محمدجواد نصیری از قمصر و امیرعلی ابراهیمی از کاشان به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

به گزارش ایکنا، هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و دومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره (قاری الجمهور) از دهم شهریور تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در مراحل مختلف به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران (تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان مولوی تهران) در حال برگزاری است.

این جشنواره برای تعیین برترین قاری جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۱ از دیدگاه مردمی در دو بخش بانوان و آقایان، کار خود را آغاز کرده و بر این اساس برترین مرتلان و برترین حافظان کل قرآن سال ۱۴۰۱ از دیدگاه مردمی و فنی رقابت خود را آغاز کرده‌اند.

بر همین اساس فینال جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در استان اصفهان در بخش آقایان پنجشنبه هجدهم آذرماه به میزبانی شهرستان کاشان با حضور داود جعفری، دبیرکل جشنواره‌های قرآنی فجر و مردم قرآن‌دوست و همچنین جامعه قرآنی شهرستان کاشان در محل امامزاده ملاحبیب الله شریف(ع) برگزار شد.

در این مراسم که آخرین مقصد بخش استانی جشنواره تلاوت‌های مجلسی بود، 9 نفر از شرکت‌کنندگان شهرستان‌های دلیجان، اصفهان، نیاسر، قمصر، و کاشان به تلاوت پرداختند.

داود جعفری، دبیرکل جشنواره‌های قرآنی فجر نیز در این مراسم گفت: برگزاری حضوری جشنواره در این مرحله در استان‌های مجری به پایان رسیده و تنها هفت استان نتوانستند خود را به مرحله حضوری و برگزاری آن برسانند که طی هفته آینده علاقه‌مندان می‌توانند با فراخوان اعلام شده برای این استان‌ها فایل تلاوت خود را ارسال کنند.

وی افزود: همچون سنوات گذشته، اجرای رقابت‌ها را از بطن جلسات قرآن استادان داشتیم. مراحل شهرستانی و استانی را با حضور فیزیکی قاریان و مردم در استان‌ها برگزار کنیم. کمیت و کیفیت لازم در مقایسه با سال‌های قبل افت نداشته و تصاویر منتشر شده حاکی از ادامه استقبال مردمی از این حرکت است.

جعفری گفت: به دنبال تغییر رویه جشنواره نیستیم، معتقدیم مردم رکن اصلی مواجهه با فعالیت‌های قرآنی در کشور هستند و اگر فکر کنیم به بهانه‌هایی می‌توانیم قرآن را به‌ صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی به طور کامل اجرا کنیم این می‌تواند در آینده مشکلاتی را برای حوزه آموزش و تبلیغ و ترویج قرآن در کشور ایجاد کند.

دبیر جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی گفت: توصیه من به نهاد‌های برگزارکننده مسابقات این است که سعی کنند در میان مردم و برای مردم با روش‌های نو و مردم‌پذیر حرکت کنند تا پیوسته بتوانیم از حمایت‌های مردمی در مسیر برنامه‌ریزی بهرمند شویم.

این مراسم که با حضور اساتید، قاریان و حافظان قرآن همراه بود در پایان و بعد از استماع 9 تلاوت شرکت‌کننده و با نظارت مصطفی اصفهانیان، حافظ بین‌المللی قرآن، چهار برگزیده مردمی و هیئت نظارت به نام‌های مهدی کهکشانی و مهدی پورسینا از اصفهان، محمدجواد نصیری از قمصر و امیرعلی ابراهیمی از کاشان به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

 
انتهای پیام
captcha