۲ مکان برای باغ‌موزه قرآن شیراز در نظر گرفته شد
کد خبر: 4106320
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
محمدیان خبر داد:

۲ مکان برای باغ‌موزه قرآن شیراز در نظر گرفته شد

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز از در نظر گرفتن 2 مکان برای احداث باغ‌موزه قرآن این کلان‌شهر خبر داد.

رضا محمدیانرضا محمدیان، رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه قرآن فعالیت می‌کند.

وی افزود: در بحث نرم‌افزاری پیگیری برگزاری کلاس‌های قرآن در معاونت فرهنگی شهرداری شیراز و همچنین برپایی کلاس‌های حفظ و روخوانی در فرهنگسراها  دنبال می‌شود.

محمدیان با بیان اینکه در بحث سخت‌افزاری نیز چندین دارالقرآن ساخته شده و فعال هستند، گفت: در این بخش، بحث جدیدی برای احداث باغ‌موزه قرآنی در شیراز داریم که برای آن دو طرح آماده شده است. طرح‌ها به تأیید ابتدایی کمیسیون فرهنگی نیز رسیده و دو جانمایی برای آن انجام شده است. یکی انتهای پیاده‌راه شهید چمران و کوچه پارک قندیلی است و دیگری زمینی در چهار راه حافظیه و روبه‌روی مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس است.

وی در ادامه افزود: با مذاکراتی که با میراث فرهنگی انجام دادیم در صورتی که با زمین چهارراه حافظیه موافقت شود، باغ موزه قرآن در این مکان جانمایی خواهد شد در غیر این صورت در انتهای پیاده‌راه شهید چمران در صورت موافقت کمیسیون طرح تفصیلی و کارگروه خدمات زیربنایی این باغ‌موزه احداث می‌شود.

محمدیان در پاسخ به اینکه آیا استاندار فارس پیشنهادی برای موزه قرآن در حرم شاهچراغ(ع) دارند؟ گفت: بحث اولیه‌ای با معاونت گردشگری استانداری و تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مبنی بر راه‌اندازی موزه قرآن در این حرم مطهر شده است که در مرحله مذاکرات ابتدایی است اما اینکه چقدر مشارکت رخ دهد، هنوز مشخص نیست؛ البته این پیشنهاد را دنبال می‌کنیم و در حدی که شهرداری توان داشته باشد در این کار مشارکت خواهیم کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha