اساتید دانشگاه‌ها گره‌های ذهنی جامعه را باز کنند
کد خبر: 4106418
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
آیت‌الله عاملی:

اساتید دانشگاه‌ها گره‌های ذهنی جامعه را باز کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: اساتید دانشگاه باید به نحوی عمل کنند تا گره‌های ذهنی جامعه را باز کنند.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اردبیل، ۲۰ آذرماه، در دیدار با دانشگاهیان استان اردبیل دانشگاه را مرکز عقلانیت جامعه عنوان و اظهار کرد: اساتید دانشگاه باید به نحوی عمل کنند تا گره‌های ذهنی جامعه را باز کنند و از طرفی تشکل‌های دانشجویی نیز بایستی از جزیره‌ای عمل کردن دوری کرده و با همکاری همدیگر فعالیت‌های ارزنده ای در دانشگاه‌ها انجام دهند.

عاملی با اشاره به اقتدار علمی جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک دانشگاه ها بهترین نقش را در هدایت جامعه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل صیانت از بیت‌المال را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری با جنگ روانی دشمن مواجه بوده و آژانس‌های خبری دشمن اقدام به سیاه نمایی علیه کشور ما می‌کنند که در این خصوص نیازمند روشنگری و تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب در سطح جامعه و به ویژه دانشگاه ها هستیم.

عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز ضمن گزارشی از جو آرام دانشگاه‌های استان در حوادث اخیر کشور، گفت: برگزاری جلسات مطالبه‌گری، تریبون آزاد، کرسی‌های آزاداندیشی و واکاوی مسائل اخیر کشور برای دانشجویان دانشگاه‌های استان برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری همایش ملی خانواده آرمانی در دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده و این همایش طی سالجاری برگزار خواهد شد، افزود: همایش ملی ایثار، جهاد و شهادت نیز در راستای کنگره بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل طی ماه‌های گذشته در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha