رسانه ملی با توجه به مسائل روز برنامه‌سازی کند
کد خبر: 4106574
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

رسانه ملی با توجه به مسائل روز برنامه‌سازی کند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه جذابیت در تولیدات رسانه‌ای باید رکن اساسی در صدا و سیما باشد، گفت: رسانه ملی با توجه به مسائل روز برنامه‌سازی کند.

دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با امام جمعهبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 21 آذرماه در دیدار با احسان کریمی میبدی، مدیرکل صدا و سیمای یزد با تأکید بر جذب حداکثری مخاطب اظهار کرد: جذابیت در تولیدات رسانه‌ای رکن اساسی در صدا و سیما است که باید به آن توجه شود، لذا تولیدات و برنامه ریزی‌ها باید به روزرسانی شود تا رسانه ملی بتواند با توجه به مسائل روز برنامه‌سازی کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با تأکید بر اینکه رسانه‌های خارجی از شگردهای متنوعی برای جذب مخاطب استفاده می‌کند گفت: باید روش‌های جدیدی برای جذب مخاطب به کار گرفته شود زیرا ما تاکنون نتوانسته‌ایم رسانه ملی خود را در دنیا مطرح کنیم. رسانه‌های خارجی با شگردهای مختلف مدام در حال برنامه‌ریزی برای جذب مخاطب هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه رسانه‌های خارجی در تلاش هستند که مردم را مأیوس و ایران را بدنام کنند افزود: اقدامات منفی رسانه‌های معاند در افکار عمومی جامعه و همچنین مناسبات ایران با سایر کشورها تأثیر گذاشته است.

وی تصریح کرد: رسانه ملی و مسئولان و متولیان امر به ویژه رایزن‌های فرهنگی در سفارتخانه‌ها باید برای معرفی ایران و واقعیت‌های موجود در کشور اقدام جدی انجام دهند.

ناصری با تأکید بر اینکه باید در حوزه دیپلماسی فرهنگی دوراندیشی و آینده‌نگری داشته باشیم افزود: دشمنان در تلاش برای منزوی کردن ما هستند و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید برای مقابله با این حرکت، اقدام جدی انجام دهد. اینکه امروز برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی بیانیه می‌دهند، به دلیل اقدامات رسانه‌ای معاندان و دشمنان نظام است و در چنین شرایطی رسانه‌ها، دولت، نمایندگان مجلس، رایزنان فرهنگی و .... باید از خود واکنش نشان دهند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: دشمنان دست از سر جمهوری اسلامی بر نمی‌دارند و هر روز به شکلی در حال آزار ملت ایران هستند، یک روز با تحریم اقتصادی، روز دیگر با انزوای فرهنگی که باید برای مقابله با این امر، فکر اساسی شود و رسانه باید بتواند در این زمینه نقشی اثرگذار ایفا کند.

وی با بیان اینکه ما با افکار عمومی در دنیا مواجه هستیم، افزود: رسانه‌های خارجی توانسته‌اند اثر خود را تا حد زیادی در افکار عمومی جهان بگذارند و اکنون لازم است رسانه ملی جمهوری اسلامی نیز با برنامه‌ریزی دقیق و منجسم و با تولیدات فاخر و جذاب به رسالت آگاهی بخشی خود عمل کرده و با اقدامات منفی آنها مقابله کند.

انتهای پیام
captcha