طرح «مصباح‌الهدی» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4106890
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

طرح «مصباح‌الهدی» در یزد آغاز شد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از آغاز طرح «مصباح‌الهدی» همزمان با هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس سراسر استان خبر داد.

طرح «مصباح‌الهدی»سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به آغاز طرح «مصباح‌الهدی» در مدارس این استان گفت: پیشوایان معصوم انسان‌های کامل و برگزیده هستند که به عنوان الگوهای رفتاری و مشعل‌های فروزان هدایت جامعه بشری از سوی خدا تعیین شدند. گفتار، رفتار، خوی و منش آنان ترسیم حیات طیبه انسانی و وجودشان تبلور تمامی ارزش‌های الهی است.

وی ادامه داد: بدون شک ارتباط با چنین چهره‌هایی و پیروی از دستورها و رفتارشان تنها راه دستیابی به کمال انسانیت به سعادت دو جهان است و لذا در راستای تحقق این امر مهم و ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت به ویژه در بین قشر دانش آموزان و فرهنگیان عزیز و همچنین کیفیت‌بخشی به کاربردی کردن آموزه‌های چهارده معصوم(ع) طرح مصباح الهدی در سال تحصیلی جاری در مدارس سراسر استان یزد با عنوان پویش «پیشوای اندیشه» با هدف شناخت سیره علمی و عملی امام جعفر صادق(ع) اجرا می‌شود که امید است تمامی دانش آموزان در تمامی مقاطع، فرهنگیان و عموم مردم ولایت‌مدار استان نسبت به اجرای این طرح عظیم معنوی اهتمام ورزیده تا راه و روش علمدار مکتب شیعه در جامعه اسلامی بیش از پیش نهادینه شود.

غفاریان، ترویج معارف دین مبین اسلام با هدف رسیدن به کمال انسانی، تعمیق و تقویت باورهای دینی، معرفت افزایی و مجهز شدن به سلاح دانش دینی در مقابل تهاجم فرهنگی، معرفی امام صادق(ع) به عنوان یکی از الگوهای شاخص برای تحقق وحدت اسلامی، استفاده از مقام تربیتی امام صادق(ع) به سیره رفتاری ایشان به عنوان بهترین شیوه در تعلیم و تربیت، آشنایی بیشتر دانش آموزان، فرهنگیان و عموم مردم با زندگینامه، احادیث، سبک و سیره امام صادق(ع)،  ترویج سبک زندگی امام صادق(ع) و اقتدا کردن و اسوه قرار دادن پیشوایی صادق با تقویت روحیه مطالعه و پژوهش در بین دانش آموزان و مشارکت فراگیر در محورهای مختلف پویش، شناخت سیره علمی و عملی امام صادق(ع) به ویژه دانش اندوزی و گسترش آن در میان مسلمانان، دعوت به ولایت‌پذیری با ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت از اهداف این طرح برشمرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: سه سال است برای این طرح دبیرخانه استانی در نظر گرفته می‌شود که پس از شهرستان‌های اردکان و بافق به عنوان دبیرخانه استانی این طرح، امسال ابرکوه میزبان دبیرخانه استانی شد و با برنامه‌ریزی خوبی که انجام دادند، افتتاحیه این طرح همزمان با هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز برگزار و شیوه‌نامه به سایر شهرستان‌ها، مناطق و نواحی ارسال شد.

وی؛ فرهنگی، هنری، نمایشی، آوایی، ادبی، هنرهای تجسمی و پژوهشی را از محورهای این پویش دانست و با اشاره به ضوابط عمومی آن گفت: آثار ارائه شده باید متعلق به فرد شرکت کننده در پویش باشد و فرد توانایی بازتولید آن را داشته باشد. شرکت کنندگان تنها در یک محور می‌توانند نسبت به ارسال اثر اقدام کنند. درج تمامی اطلاعات مربوط به صاحب اثر شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، پایه تحصیلی، نام مدرسه و شهرستان به همراه اثر الزامی است و همچنین آثار فاقد اطلاعات کامل داوری نخواهند شد.

غفاریان دهم اسفندماه سال جاری را آخرین مهلت ارسال آثار در این طرح عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آیدی @pishva1401 در ایتا ارسال کنند و برای اطلاع از جزییات این جشنواره به کانال این طرح به آدرس @pishvaye_andishe مراجعه کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: آیین اختتامیه طرح نیز اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و از برگزیدگان بخش‌های مختلف این طرح با حضور مسئولان تجلیل به عمل خواهد آمد. 

انتهای پیام
captcha