محفل انس با قرآن در سرعین برگزار شد
کد خبر: 4107009
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

محفل انس با قرآن در سرعین برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم بمناسبت گرامیداشت هفته «وحدت حوزه و دانشگاه» در مسجد جامع شهرستان سرعین برگزار شد.

امام جمعه سرعینحجت‌الاسلام محمود اصغری، امام جمعه شهرستان سرعین، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، از برگزاری محفل انس با قرآن کریم بمناسبت گرامیداشت هفته «وحدت حوزه و دانشگاه» در مسجد جامع این شهرستان خبر داد و افزود: انقلاب اسلامی ایران ریشه قرآنی دارد و کسی که کارهای خود را با قرآن منطبق سازد خداوند او را از لغزش‌ها حفظ می‌کند که نمونه آن امام راحل بود که کارش بخاطر خدا و برای قرآن بود.

وی تصریح کرد: بالاترین ذکرها نماز و تلاوت قرآن است، قرآن کتاب زندگی است باید با آن زیست تا سعادتمند شد و در تاریکی‌های زندگی از آن نور گرفت و در پناهش استوار به سوی روشنایی‌ها گام برداشت.

حجت‌الاسلام اصغری در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه با قرآن خاطر نشان کرد: باید روش تعامل صحیح با قرآن را مرحله به مرحله آموخت از عظمت و برکت آن آگاه و با تلاوت و انس با او خو گرفت، به تدبر و اندیشه در آن عشق ورزید و در این راه باید تلاش کرد که همه چیز در سایه تلاش منجر به نتیجه می شود.

امام جمعه شهرستان سرعین بیان کرد: حوزه‌های علمیه در جامعه دینی و نظام ما دارای جایگاهی مهم و والایی دارند، نقش حوزه‌ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است.

وی گفت: با پیروزی انقلاب و در سایه رهبری امام(ره) دو قشر روحانی و دانشجو برای پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام شدند، روحانی و دانشجو با درک موقعیت حساس و مهم خود همواره نقش خود را در انقلاب حفظ کردند و پیشاپیش سایر اقشار برای ایفای مسئولیت‌های خویش وارد عمل شده‌اند.

امام جمعه شهرستان سرعین با بیان اینکه قرآن و حاکمیت قرآن کلید پیروزی انقلاب اسلامی است تصریح کرد: انقلابی تحقق پیدا می‌کند که منادی و زمینه ساز برپایی حاکمیت فرهنگ قرآن بر پهنه گیتی باشد اگر تحلیل درست از مقام روحانیت، دانشجو و انقلاب اسلامی داشته باشیم و بخواهیم در یک کلمه آن را رمزگشایی کنیم، آن قرآن و حاکمیت قرآن است.

انتهای پیام
captcha