معرفی فیلم‌های پایان هفته تلویزیون + فیلم
کد خبر: 4107033
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳

معرفی فیلم‌های پایان هفته تلویزیون + فیلم

شبکه‌های مختلف سیما در پایان هفته، فیلم‌های سینمایی مختلفی را پخش می‌کنند. «تا مرز دیدار»، «قبر مشترک»، «سفر داوود» و... از جمله این آثار هستند.

پنجشنبه / «سفر داوود» در تلویزیون «تا مرز دیدار» رفت

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن؛ «تا مرز دیدار»، «قبر مشترک»، «سفر داوود»، «پیله آهنی»، «دو ماجرا برای یک ازدواج»، «عملیات آژاکس» و ... پنجشنبه و جمعه 24 و 25 آذر از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «تا مرز دیدار» به کارگردانی حسین قاسمی جامی، جمعه 25 آذر ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این سینمایی آمده است: قرار است تیم ملی فوتبال ایران برای انجام بازی‌های آسیایی به خارج از کشور اعزام شود، اما یکی از بازیکنان اصلی تیم به نام مصطفی موسوی با خبر می‌شود که برادرش مرتضی، در جبهه مفقود شده است. او از همراهی با تیم خودداری می‌کند و برای یافتن مرتضی عازم جبهه می‌شود. غلامرضا بنفشه خواه، اکبر دودکار، هادی قدس، رضا متین، مجید مجیدی، هدایت اله نویدی، جلیل فرجاد و هادی قمیشی در فیلم تلویزیونی «تا مرز دیدار» بازی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «قبر مشترک» به کارگردانی رضا درگزی، پنجشنبه 24 آذر ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم داستان زن و مردی است که می‌خواهند از هم جدا شوند و خانم تقاضا داده تا نصف مال همسرش آقا سیف اله مال او شود. درگیری آنها بالا می‌گیرد. آقا سیف اله بدهی به شخصی داشت که تصمیم گرفت با دادن سند قبری که قبلا خریده طرف را راضی کند. حمید لولایی و مریم امیرجلالی در فیلم تلویزیونی «قبر مشترک» هنرنمایی کرده‌اند.

پنجشنبه / «سفر داوود» در تلویزیون «تا مرز دیدار» رفت

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «سفر داوود» به کارگردانی ابراهیم نعمتیان، جمعه 25 آذر ماه ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود. این فیلم داستان زندگی یک پسر بچه به نام داوود است که با پدرش باقر و نامادریش که باردار است زندگی می‌کند. او یک روز با تفنگ بادی بچه‌های روستا یک شلیک می‌کند که به زیر چشم یکی از بچه‌ها می‌خورد. داوود که ترسیده و از عکس العمل تند پدرش هم می‌ترسد از روستا فرار کرده و با ماشین به شهر می‌رود و با عکسی که از مادرش دارد به دنبال یافتن اوست و گیر فردی به نام حمید می‌افتد که از بچه‌های بی سرپرست سو استفاده می‌کند و آن‌ها را سر چهار راه‌ها به کار می‌گمارد. ابوالفضل قدیمی، حمید ابراهیمی، فهیمه مومنی و بهاره سعیدی در فیلم سینمایی «سفر داوود» بازی کرده‌اند.

پنجشنبه / «سفر داوود» در تلویزیون «تا مرز دیدار» رفت

فیلم تلویزیونی «پیله آهنی» به کارگردانی آرمین ایثاریان، جمعه 25 آذر ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: سرگرد صداقت افسر پلیس راهور است که متوجه مفقود شدن یک ماشین در جاده می‌شود و همین آغاز ماجرایی پر فراز و نشیب است. رضا و مریم زن و شوهری که به خاطر لجبازی با یکدیگر قصد جدا شدن از هم را دارند برای برگرداندن دخترشان از منزل مادربزرگش راهی شمال می شوند. سعید چنگیزیان، توماج دانش بهزادی و محمد ربانی در فیلم تلویزیونی «پیله آهنی» بازی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «دو ماجرا برای یک ازدواج» به کارگردانی شهرام شاه حسینی، پنجشنبه 24 آذر ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم روایت زوج جوانی است که از مرحله آشنایی تا مرحله خواستگاری و عروسی گرفتار رسوم دست و پاگیری می‌شوند که سعی دارند این موانع را برطرف کرده تا به هم برسند. عطا عمرانی، خاطره حاتمی، ناهید مسلمی، سحر درویش‌زاده، رامین نعمتی و شیدا خلیق در فیلم تلویزیونی «دو ماجرا برای یک ازدواج» ایفای نقش کرد‌ه‌اند.

فیلم سینمایی «سفر بخیر» به کارگردانی داریوش مؤدبیان، جمعه 25 آذر ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: اکبر آقا که در یزد شیرینی پزی دارد از ترس دردسرهای بچه دار شدن، تن به ازدواج نمی‌دهد، در صورتی‌که برادر کوچکش اصغر آقا در اصفهان دارای همسر و چند فرزند قد و نیم قد است. در این فیلم اکبر عبدی، زنده یاد حمیده خیرآبادی، زنده یاد پروین سلیمانی، زنده یاد داریوش اسدزاده، زنده یاد مهری ودادیان و روح الله مفیدی به هنرمندی پرداخته‌اند.

شبکه امید

فیلم تلویزیونی «علفزار» به کارگردانی محمدعلی طالبی، چهارشنبه 23 آذر ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. «علفزار» داستان زندگی علی نوجوان 12 ساله‌ای از یک ایل بختیاری است که تصمیم دارد به علت ناراحتی جسمی پدرش گله گوسفندان را از قشلاق به ییلاق ببرد. گوهر خیراندیش، اقبال آذر، مریم آقامحمدی، شعله محمدی، رضا فقیهی، نورالدین اعلمی، شعله محمدی، سپهر گودرزی، سید عبداله موسوی، محمد قاسمی و شاپور کلهر در این فیلم بازی کرد‌ه‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «عملیات آژاکس» به کارگردانی محمدرضا ورزی، جمعه 25 آذر ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: عملیات آژاکس که توسط آمریکا و انگلیس طراحی شده بود برای بازگرداندن دوباره محمدرضاشاه پهلوی در 28 مرداد سال 1332 ترتیب داده شد. در این فیلم حال و هوای آن روزها و حوادث مهم آن به تصویر کشیده می‌شود.  حسین نورعلی، سعید نیکپور و امیریل ارجمند در این فیلم بازی کرده اند.

انتهای پیام
captcha