اخذ مجوز اولین مرکز رشد مهارتی در استان یزد
کد خبر: 4107133
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد:

اخذ مجوز اولین مرکز رشد مهارتی در استان یزد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد با اشاره به اخذ مجوز اولین مرکز رشد مهارتی در استان گفت: در این زمینه 10 هسته خلاق و فناور نیز در این دانشگاه ایجاد شده است.

داوود عندلیب، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، داوود عندلیب، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد، امروز، 23 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون قریب به ۱۰ هزار دانشجو در ۴۹ کدرشته کارشناسی و ۹۸ کدرشته کاردانی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه کمبود خوابگاه، یکی از مشکلات حوزه دانشجویی این دانشگاه است گفت: ظرفیت مجموع خوابگاه‌های ۱۰ آموزشکده این دانشگاه سه هزار و ۷۰۰ نفر است که با توجه به چهار هزار و ۸۰۰ متقاضی خوابگاهی، ۱۱۰۰ دانشجو فاقد خوابگاه هستند.

عندلیب با اشاره به اقدامات عمرانی در دو سال گذشته اضافه کرد: در این مدت ۳۰ میلیارد تومان اقدامات عمرانی در ۱۰ آموزشکده استان انجام شده که بخشی از مشکلات زیرساختی دانشگاه را مرتفع ساخته است.  

وی خریداری ۱۸ میلیارد تومان تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در این زمینه نیز در راستای انجام اقدامات مهم و اثرگذار نیازمند حمایت نهادهای استان هستیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد از اخذ مجوز اولین مرکز رشد مهارتی استان توسط این دانشگاه خبر داد و افزود: در این زمینه ۱۰ هسته خلاق و فناور راه‌اندازی و فعالیت‌ها به سمت دانش‌بنیان‌ها سوق داده شد و لذا علاقه‌مندان این حوزه دعوت می‌شود با استقرار در این مرکز از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در استان یزد ۴۰ شهید دانشجو و استاد داریم که تمام آنها متعلق به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هستند، در این زمینه کتاب مربوط به این شهدا نیز تدوین و به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha