مدیران کارآفرین در رأس شرکت‌های دانش‌بنیان باشند
کد خبر: 4107797
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

مدیران کارآفرین در رأس شرکت‌های دانش‌بنیان باشند

مشاور اقتصادی استاندار مازندران گفت: باید سعی کنیم شرکت‌های هوشمند و دانش‌بنیان صاحب مدیرانی کارآفرین شوند و این مجموعه‌ها را به‌صورت جهشی توسعه دهند.

مشاور اقتصادی استاندار مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندرن، حسین محمدپورزرندی، مشاور اقتصادی استاندار مازندران، در دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان مازندران با محوریت شهرستان‌های شرق استان که 26 آذرماه در انستیتو تحقیقات کشاورزی تیرتاش گلوگاه برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری، هرم مدیریتی باید به سمت مدیران کارآفرین برود، معتقد است که این مدیران افراد خلاقی هستند که می‌توانند شرایط را تغییر دهند.

وی افزود: باید سعی کنیم شرکت‌های هوشمند و دانش‌بنیان صاحب مدیرانی کارآفرین شوند و این مجموعه‌ها را به‌صورت جهشی توسعه دهند.

پورزرندی با اشاره به ریشه توسعه‌یافتگی در کشور‌های پیشرفته، بیان کرد: باتوجه به تجربه‌ای که از ۲۵ کشور پیشرو صنعتی داریم، ابتدا باید زیرساخت‌ها را از طریق تأمین مالی و بازار سرمایه انجام بدهیم.

مشاور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه استانداری مازندران در خدمت سرمایه‌گذاران است و برای مشاوره و تأمین مالی حمایت و هدایت‌ها را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار و حوزه‌های مختلف آن باید سامانه سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم، در این سامانه می‌توانیم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد به بالا را ثبت و روی آن یک طرح کسب و کار ایجاد کنیم.

وی با اعتقاد به اینکه سرمایه‌گذاری را باید «سه رأس برد» ترسیم کنیم، اظهار کرد: رأس و بُرد نخست آن سرمایه‌گذار است، برد دوم آن سرمایه‌پذیر و برد سوم هم مردم هستند.

پورزرندی با بیان اینکه باید برای سرمایه‌گذاران امکانات و تسهیلاتی را فراهم ‌کنیم که جواز خود را زودتر بگیرند، افزود: باید در کنار سرمایه‌گذار، بروکراسی را حل کنیم تا اگر نیاز به منابع مالی دارد در کنارش باشیم.

مشاور اقتصادی استاندار مازندران با طرح این سؤال که چگونه یک کشور، یک سرمایه‌گذار و یک سازمان ثروتمند و اقتصادی می‌شود، تأکید کرد: اولاً با عشق و علاقه آن کار را پی گیری می‌کند. دوم اینکه مدیران از دفتر و محیط کار بیرون می‌روند و برای سرمایه‌گذاری اهداف عالی را انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه گفت: مازندران باید در ارتقای بخش گردشگری بیشتر تلاش کند و باید به طوری اقدام شود که ۳۰ درصد درآمد استان از محل تولید ناخالص داخلی (GDP) از بخش گردشگری باشد، همچنین باید در بخش اطلاع‌رسانی از داشته‌های خود بیشتر تلاش کنیم.

مشاور اقتصادی استاندار مازندران گفت: این استان برای موفقیت در حوزه صنعت و معدن باید هدف‌گذاری جاه‌طلبانه داشته باشد، یعنی برای خود، ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی را تعریف کند تا بتواند به ۲۰ درصد برسد.

مشاور اقتصادی استاندار مازندران در پایان با بیان اینکه مدیران استان برای موفقیت در هر کاری باید میدانی عمل کنند، تأکید کرد: توسعه با کار و تلاش در میدان عمل میسر می‌شود.

انتهای پیام
captcha