خودباوری و تلاش بی‌وقفه توصیه شهید فخری‌زاده به شاگردانش بود
کد خبر: 4108017
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
فرزند شهید فخری‌زاده:

خودباوری و تلاش بی‌وقفه توصیه شهید فخری‌زاده به شاگردانش بود

فرزند شهید فخری‌زاده گفت: همواره پدرم نسبت به تربیت متخصصان و پژوهشگران دغدغه داشت و یکی از نصایحی که ایشان همواره به ما و شاگردانشان داشتند، خودباوری و تلاش بی‌وقفه و استمرار در کار بود.

مهدی فخری زاده

به گزارش ایکنا از مازندران، مهدی فخری‌زاده، فرزند شهید فخری‌زاده، 27 آذر در جشنواره پژوهشی «شهید محسن فخری‌زاده» در ساری، گفت: جشنواره پژوهشی بسیار خوبی در استان برگزار شد که جا دارد از تلاش‌های خالصانه استاندار مازندران و معاونان ایشان نهایت قدردانی را داشته باشم.

وی افزود: مازندران از دیرباز استعداد و شخصیت‌های برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فلسفی، پزشکی، فقهی و تاریخی داشته و همواره خودم و دیگر اعضای خانواده شهید فخری‌زاده، ارادت غیرقابل وصفی به این دیار داشتند و دارند.

فرزند شهید فخری‌زاده تصریح کرد: همواره پدرم نسبت به تربیت متخصصان و پژوهشگران دغدغه داشت و یکی از نصایحی که ایشان همواره به ما و شاگردانشان داشتند، خودباوری و تلاش بی‌وقفه و استمرار در کار بود.

وی ادامه داد: ایشان از سن ۱۴ سالگی هدف خود را برای آینده انتخاب کردند و با انتخاب رشته فیزیک در مدرسه تا عالی‌ترین درجه علوم هسته‌ای پیش رفتند و برای رسیدن به چشم‌اندازی که ترسیم کرده بودند، به معنای واقعی تلاش کردند.

فرزند شهید فخری‌زاده خاطرنشان کرد: شهید فخری‌زاده جزو اندیشمندانی بود که اصرار داشت در داخل کشور تحصیل خود را سپری کند و مخالف این بود که برای عبور از مرزهای دانش، کشور را ترک کند.

وی اظهار کرد: شهید فخری‌زاده توجه به تئوری و چرخه علم به ثروت و ثروت به علم را همواره مورد توجه داشت و برای تحقق این امر برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد.

فخری‌زاده افزود: تشکیل قرارگاه دانش‌بنیان در استان اقدامی بسیار مهم است چراکه با انجام چنین کارهایی نسل‌های آینده‌ساز تربیت خواهند شد.

انتهای پیام
captcha