«روایت حبیب» در خوزستان آغاز شد
کد خبر: 4108069
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

«روایت حبیب» در خوزستان آغاز شد

ویژه‌برنامه‌های کاروان «روایت حبیب» از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان به مناسبت فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در استان آغاز شد.

«روایت حبیب»به گزارش ایکنا از خوزستان، کاروان «روایت حبیب» عنوان برنامه حوزه هنری انقلاب اسلامی با مشارکت بنیاد شهید سلیمانی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است. این طرح ملی با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی در قالب و زبان هنر و رسیدن به شبکه توزیع در قالب کاروان هنری در ۱۰ استان کشور از جمله خوزستان اجرا می‌شود.

به گفته سیدمهدی ابطحی، دبیر ستاد کاروان هنری مخاطبان اصلی «روایت حبیب» خانواده‌ها، مناطق کمتر برخوردار، هنرمندان استان و کودکان و نوجوانان هستند. کاروان هنری «روایت حبیب» برنامه خود را از 11 آذر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز کرد و اختتامیه آن ۱۳ دی همزمان با سالروز شهادت شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان برگزار خواهد شد.

مسیر این کاروان بعد از تهران، استان‌های خراسان شمالی، مازندران، سمنان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، جزیره کیش، فارس، یزد و کرمان است. این کاروان در هر استان سه روز برنامه دارد. «روایت حبیب» در خوزستان از روز گذشته، ۲۷ آذرماه آغاز شد. برنامه‌های این کاروان شامل برپایی نمایشگاه آثار تجسمی، نشست‌ ادبی،کارگاه تجسمی ویژه هنرمندان، برنامه تلویزیونی خاطره‌گویی با موضوع شهید سردار سلیمانی، شب خاطره و قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است.

گفتنی است، همزمان با ورود کاروان هنری «روایت حبیب» در خوزستان، روز گذشته نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی و عکس با موضوع سردار سلیمانی با حضور سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) استان در تالار مهتاب گشایش یافت.

افتتاح نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی

سردار شاهوارپور، در حاشیه این نمایشگاه گفت: در آستانه سالگرد حاج قاسم سلیمانی، یک کار زیبا توسط حوزه هنری و مکتب حاج قاسم صورت گرفت تا یاد و خاطره این سردار شهید زنده نگهداشته شود. یکی از کارهای زیبا و فاخری که توسط کاروان هنری «روایت حبیب» برگزار شد، نمایشگاهی شامل مجموعه‌ای از آثار زیبای هنرمندان ما در سبک زندگی سردار سلیمانی و مجاهدت‌های این سردار بزرگوار است که در طول دوران مبارزه انجام دادند.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه اثرات ارتباط این شهید با مردم به ویژه خدمت‌گزاری در سنگر مبارزه و جنگ و خدمات و مجاهدت‌های ایشان در دوران دفاع مقدس به خصوص در خوزستان که دوران طلایی این عزیز در مبارزه با متجاوزین بود، در قالب بیش از 100 اثر زیبا به نمایش گذاشته شده است. 

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان افزود: زندگی سردار سلیمانی سراسر الگو است؛ از جوانی که خود را شناخت تا زمانی که به شهادت رسید همه می‌تواند برای مردم و جوانان این مرز و بوم و کسانی که دلشان برای این آب و خاک، مردم و دین می‌تپد و برای مقاوم‌سازی کشورمان در مقابل تهدیدات بیرونی بسیار مؤثر باشد.

تالار مهتاب

یکی دیگر از برنامه‌های طرح ملی رویداد «روایت حبیب» کاروان سیار است. این کاروان روز گذشته 27 آذر، در نخستین روز از حضورش در خوزستان به شهر امام دزفول رسید و مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفت. اجرای گروه سرود بنت الرسول شهر امام به زبان عربی و فارسی یکی از برنامه‌های این کاروان بود. نمایش «از قاسم تا قاسم» توسط گروه هنری هدی اجرا و نماهنگ «راز پرواز» با موضوع حضور بالگرد شهید سلیمانی در ورزشگاه شهید مهر ولی شهر امام پخش شد.

در ادامه شعرخوانی زهرا آراسته‌نیا، دکلمه‌خوانی ضحی باباماندنی با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی، خاطره‌گویی حبیب‌الله سعد برادر شهیدان سعد از شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این کاروان در شهر امام بود. پس از پایان برنامه با حضور شرکت‌کنندگان محل فرود بالگرد حاج قاسم سلیمانی در سال ۹۸ در زمین چمن ورزشگاه شهید مهر ولی گل‌باران شد.

زمین چمن ورزشگاه شهید مهر ولی

ورزشگاه شهید مهر ولی مکانی بود که بالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ در آن به زمین نشست و سردار سلیمانی به مدت سه ساعت در شهر امام اقامت داشت و به زیارت مزار شهدا و دیدار خانواده شهدا رفت‌.

کاروان «روایت حبیب» امروز، 28 آذر عازم شهرستان شادگان می‌شود و در روستای آلبوناضر این شهر مستقر و به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با همکاری هنرمندان بومی این شهرستان می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha