اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مراکز کانون پرورش فکری کردستان
کد خبر: 4108403
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مراکز کانون پرورش فکری کردستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به مناسبت هفته پژوهش خبر داد.

حمیدرضا گوهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان

حمیدرضا گوهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان اظهار کرد: مراکز کانون پرورش فکری استان با فضاسازی مراکز و دعوت از مدارس به اجرای برنامه‌های متناسب با ایام هفته پژوهش پرداختند.

وی افزود: مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بهاران سنندج با حضور در مدارس و اهدای کتاب و اجرای برنامه‌های معرفی کتاب «تحقیق چیست محقق کدام است»، معرفی شخصیت دکتر حسابی توسط یکی از اعضا، معرفی کتاب دانشمندان کوچک و اجرای کارگاه پرورش خلاقیت «چگونه بنویسیم» با حضور دانش‌آموزان پرداختند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان بیان کرد: مرکز شماره 5 کانون سنندج نیز با دعوت از مدارس به اجرای فعالیت‌های معرفی شخصیت‌های محقق ایرانی، بحث و گفت‌وگو در مورد چگونه یک محقق باشیم، نمایش فیلم‌های علمی موجود در مرکز و معرفی کتاب‌های پژوهشی از جمله دایره المعارف و حل علمی مسئله پرداختند که مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

وی افزود: معرفی هفته پژوهش برای دانش‌آموزان کلاس اولی به صورت قصه‌گویی، آموزش تحقیق اولیه و چرایی‌های ذهن به صورت ساده برای دانش‌آموزان، معرفی کتاب چگونه تحقیق کنیم، برگزاری ایستگاه نقاشی با عنوان «چرای ذهن من» برای کودکان، معرفی آناتومی بدن انسان برای اعضا و دانش آموزان، معرفی دو عضو فعال مرکز به عنوان کتابخوانان و محققان کوچک و تقدیر از نیکا شافعی و ماجد امجدی از جمله برنامه‌های اجرایی مرکز فرهنگی کامیاران در هفته پژوهش است که با حضور اعضا و دانش‌آموزان برگزار شد.

گوهری اضافه کرد: مرکز فرهنگی هنری کانون سریش‌آباد نیز به همین مناسبت برنامه‌های معرفی کتاب‌های پژوهش نامه و حل مساله علمی و دایره‌المعارف کودکان و نوجوانان، نمایش انیمیشن کشاورز و ربات، معرفی شخصیت دکتر حساب، اجرای ویژه برنامه پژوهشگران با اعضا فعال مرکز که در این ویژه برنامه ابتدا کتاب‌های پژوهش نامه و حل مساله علمی و دایره‌المعارف کودکان و نوجوانان برای اعضا معرفی شد.

وی در پایان یادآور شد: انجام پژوهش میدانی، آموزش استفاده از اینترنت و دایره‌المعارف‌های از دیگر فعالیت‌های انجام شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به مناسبت هفته پژوهش بود.

انتهای پیام
captcha