آغاز سوگواره روضه‌الزهرا(س) و پویش ملی «نذر مادر»
کد خبر: 4108755
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

آغاز سوگواره روضه‌الزهرا(س) و پویش ملی «نذر مادر»

در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، سوگواره روضه‌الزهرا(س) و پویش ملی «نذر مادر» آغاز شد.

پویش ملی «نذر مادر»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، در سوگواره و پویش ملی «نذر مادر» که  امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد، 8000 روضه خانگی در سراسر کشور از حمایت‌ها و بسته‌های متبرک مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی بهره‌مند خواهند شد و علاوه بر برپایی سوگواره ایام فاطمیه و حضور در اجتماع عظیم فاطمیون، مشارکت‌های اجتماعی خود را نیز افزایش خواهند داد.

از جمله برنامه‌هایی که در قالب این پویش ملی پیش‌بینی شده، تأمین 8000 لباس گرم برای کودکان نیازمند است که به همت 8000 روضه خانگی بانوان انجام خواهد شد.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در مراسم آغازین این سوگواره و پویش گفت: فرصت یادبود ایام متعلق به حضرت زهرا(س) توفیقی است برای اینکه هویت زن مسلمان را بازخوانی و سبک زندگی خود را بر اساس مؤلفه‌های این بانوی بزرگوار تنظیم کنیم.

فاطمه دژبرد تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، پس از انقلاب اسلامی ایران، زنان ثابت کردند که با تأسی به حضرت فاطمه زهرا(س) سنگر انقلاب را حفظ کردند و ضمن حفظ مقام زن و مادری در مسائل مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی جامعه دخیل هستند.

وی ادامه داد: در عصری هستیم که خانواده توسط جریانات غرب نشانه گرفته شده و از همین‌رو رسالت ما سنگین‌تر شده است، به همین دلیل باید کمک کنیم کانون و بنیان خانواده بیش از پیش حفظ شود.

دژبرد یکی از بسترهای مناسب برای بازنشر تعظیم شعائر دینی و ارزش‌های انقلاب را روضه‌های خانگی دانست و گفت: تعظیم شعائر دینی و پشتیبانی از نظام اسلامی، از اهداف برگزاری این محافل است و در همین راستا می‌توانیم ارزش‌های انقلابی را باز نشر داده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

فعالیت‌های اجتماعی در کنار برگزاری روضه‌های خانگی

وی یکی از برنامه‌های مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، در بستر نقش‌آفرینی بانوان در این روضه‌ها را پویش ملی «نذر مادر» ذکر کرد و افزود: این پویش با کمک و همت بانیان روضه‌های خانگی در حال اجراست و تاکنون 8000 جلسه روضه‌الزهرا(س) در این پویش مشارکت کردند تا در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تنها به برگزاری روضه‌های خانگی اکتفا نکنند و در کنار آن به ارائه خدمات اجتماعی از جمله تهیه 8000 لباس گرم برای کودکان نیازمند بپردازند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی اضافه کرد: در یک ماه اخیر نیز دوره‌های جهاد تبیین توسط این مرکز و در راستای توانمندسازی بانوان فعال فرهنگی برگزار شد تا پس از آموزش، نقش تبیین‌گری را در روضه‌ها ایفا کرده و به روشنگری بپردازند.

دژبرد بیان کرد: امیدواریم ما بانوان مسلمان به تأسی از حضرت فاطمه زهرا(س)، در جامعه تاثیرگذارتر باشیم و نقش و رسالت زن را در جامعه ایفا کنیم.

در پایان این مراسم پرچم و بسته‌های متبرک به نمایندگان مجالس روضه‌های خانگی محافل اهدا شد.

انتهای پیام
captcha