جشنواره‌های قرآنی را فقط به چشم مسابقات نبینیم
کد خبر: 4108906
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

جشنواره‌های قرآنی را فقط به چشم مسابقات نبینیم

نرگس کاظمی، مدرس حوزه علمیه فاطمةالزهرا(س) اراک و از عوامل اجرایی جشنواره قرآنی طلاب استان با اشاره به اینکه 100 نفر در این مسابقات ثبت‌نام کردند، گفت: به جشنواره‌های قرآنی نباید صرفاً به چشم یک مسابقات نگاه کرد. جشنواره‌ها مکانی برای کشف استعدادها هستند.

نرگس کاظمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله استانی پنجمین جشنواره قرآنی طلاب حوزه علمیه استان مرکزی، صبح امروز، اول دی ماه، با حضور یکصد شرکت‌کننده و با داوری خانم‌ها محدثه مؤمنی، شیما احمدی و محجوبه زمانی در حوزه علمیه الزهرا(س) اراک آغاز شد و تا عصر ادامه دارد.

نرگس کاظمی، مدرس حوزه علمیه فاطمةالزهرا(س) اراک و از عوامل اجرایی این جشنواره، به ایکنا گفت: در این جشنواره قرآنی خانواده طلاب آقا اعم از همسران و فرزندان و بانوان طلاب و فرزندان آنان حضور دارند و خوشبختانه استقبال از این جشنواره امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در رشته حفظ در سطوح مختلف و ترتیل برگزار شد، ادامه داد: با توجه سخت بودن تردد داوطلبان برخی از شهرستان‌ها به صورت مجازی در این مسابقات شرکت دارند، اما شرکت‌کنندگان شهرستان‌های اراک، خمین، شازند، فراهان و آستانه به صورت حضوری در این رویداد قرآنی شرکت کردند.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «ربنا» اراک با اشاره به اینکه جهت جلوگیری از اتلاف وقت مسابقات به صورت زمان‌بندی شده انجام شد، افزود: مسابقات از صبح امروز، اول دی ماه تا ساعت 14 به صورت حضوری آغاز شد و رقابت‌ها تا عصر همین روز به صورت مجازی ادامه دارد. سعی ما براین بود که تمامی داوطلبان از شرکت در رقابت‌ها بازنمانند.

وی گفت: سال گذشته داوطلبان با اشکالاتی در روند ثبت‌نام مواجه شده بودند، که این اشکال برطرف شد و خوشبختانه افراد بدون مشکل نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کردند. سال گذشته بانوان طلبه مجرد نیز می‌توانستند در این رقابت‌ها شرکت کنند، اما امسال جشنواره فقط مختص به خانواده طلاب است و حضور دسته‌جمعی خانواده‌ها پر و نشاط قابل توجهی به مسابقات بخشیده بود.

مسئول کانون قرآنی حوزه فاطمةالزهرا(س) اراک ضرورت تشویق خانواده‌ها به حضور در فعالیت‌های قرآنی را متذکر شد و افزود: بدون تردید جشنواره قرآنی طلاب می‌تواند مکانی مناسب برای کشف استعدادها باشد. می‌توان از این ظرفیت ایجاد شده برای ارتقای سطح طلاب و خانواده آنان استفاده کرد. به جشنواره‌های قرآنی نباید صرفاً به چشم یک مسابقات نگاه کرد، بلکه باید برنامه‌ریزی داشت تا رویدادی قوی در استان برگزار و نمایندگانی شایسته برای استان در مرحله کشوری تربیت کرد.

وی در پایان گفت: پنجمین جشنواره قرآنی طلاب امسال برون سپاری شد و اجرای آن به مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «ربنا» اراک سپرده شد. 

انتهای پیام
captcha