شهید مفتح در سنگر حوزه و دانشگاه و جهاد تبیین متحمل رنج‌های بزرگی شد
کد خبر: 4108930
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
وزیر فرهنگ و ارشاد:

شهید مفتح در سنگر حوزه و دانشگاه و جهاد تبیین متحمل رنج‌های بزرگی شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در تویسرکان گفت: دکتر مفتح از یاران خاص امام عظیم‌الشان بود که توامان در سنگر حوزه و دانشگاه و جهاد تبیین برای مردم متحمل رنج‌های بزرگی شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشادبه گزارش ایکنا از همدان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز اول دی‌ماه در سخنان خود در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه، در سالن فردوسی تویسرکان، اظهار کرد: تویسرکان تا امروز بزرگان زیادی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، جهاد و شهادت تقدیم کشور کرده که ۷۵۰ شهید شهرستان گویای این است.

وی با درود بر شهدای پرفضیلت استان و شهرستان گفت: دکتر مفتح از یاران خاص امام عظیم‌الشان بود که توامان در سنگر حوزه و دانشگاه و جهاد تبیین برای مردم متحمل رنجهای بزرگی شد.

وزیر ارشاد اظهار کرد: رژیم پهلوی در ادامه دوگانه‌ای که از دوره قاجار تا ورود جریان روشن فکری به وجود آمده بود، دوگانگی میان علم جدید و قدیم و نهاد جدید یعنی دانشگاه و نهاد علمی دین، بسیار تلاش کرد تا دانشگاه را موجب پیشرفت و حوزه موجب عقب ماندگی و پس رفت نشان دهند.

اسماعیلی گفت: روشنفکران برای اینکه پاسخ بدهند علت عقب ماندگی کشور در برابر کشورهای اروپایی چیست فلش عقب ماندگی را به سمت نهاد دین می‌بردند در این زمینه آثار متعددی قبل، حین و بعد از مشروطه به ویژه در دوره پهلوی اول به رشته تحریر درآمد و این یک جریان بدبینی بین تحصیل کرده‌های دینی و دانشگاهی به وجود آورد، کسانی که در دانشگاه بودند به حوزه به چشم عامل عقب ماندگی نگاه می‌کردند و حوزه نیز آنها را جدای دین می‌دیدند.

وی بیان کرد: نهضت بزرگ امام(ره) یک نهضت متعالی بود، جریانی بود که خارج از افق سیاسی افق خود را بر مبنای تمدن نوین نشانه گذاری کرده بود طبیعی است وقتی چنین افق بلندی ترسیم می‌شود بایستی همه نیروها و استعدادها برای رسیدن به این نگاه بلند بسیج شوند در این میان هر گونه شکافی مانع رسیدن به آن هدف بود، امام(ره) از روز اول دوگانگی‌های ایران و اسلام را حل کردند که ایرانی بودن را در مقابل اسلام قرار می‌دادند، دوگانگی میان علم جدید و علم قدیم.

وی افزود: شهید مطهری، شهید مفتح، شهید بهشتی و شهید باهنر حلقه اول یاران امام بودند که در کنار تحصیلات حوزوی به عنوان استاد و هيئت علمی وارد دانشگاه شدند و فضای ذهنی حوزه و دانشگاه را به هم نزدیک کردند، رهبر معزز انقلاب نیز یکی از پیشگامان این حرکت بزرگ بود و در تمام دوران مبارزه و جهاد مهمترین حلقه‌های درسیشان را در میان دانشجویان و طلاب برگزار می‌کردند و این جریان به ایجاد همگرایی بین تحصیل کرده‌‌های علوم جدید و قدیم می‌انجامید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: پس پیروزی انقلاب شهید مفتح سنگر انقلاب را رها نکرد و جزء چهره‌های نخستینی بود که جبهه منافق آنها را به شهادت رساند و خون خود را برای پاسداشت آرمان‌های انقلاب فدا کردند و راه را برای وحدت حوزه و دانشگاه هموار ساخت، امروز به کارنامه شهدا نگاه می‌کنیم می‌بینیم چه مسیر بزرگی برای ما و ایران باز کردند که باعث پیشرفت‌های بزرگ ایران شده و در مسیر تمدن بین‌اللملی در شاخه‌های مختلف باعث رشد و تعالی استعدادها شده است.

وی اظهار کرد: دشمن ۴۴ سال است بر طبل ناامیدی جوانان می‌کوبد و می‌خواهند با تحریف و دروغ و جلوی موفقیت‌های مردم ایران را بگیرند اینها دشمن هستند و از دشمن جز این توقع نمی‌رود، در این اواخر هم سعی کردند همه چیز را وارونه نشان دهد.

وی در ادامه گفت: رهبر و ریاست جمهوری تلاش می‌کنند کشور را به تعالی برسانند، ایران امروز کانون پیشرفت و محل مراجعه دولتهای منطقه است. ما روابط اقتصادی و تجاری خود را با کشورهای اطرف دو برابر کردیم و دولت با اهتمام ویژه مسائل را حل می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه می‌دانیم دشمن با تحریم اقتصادی به دنبال نارضایتی مردم است که ما آن را درک می‌کنیم و در رفع آن تلاش می‌کنیم، گفت: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در بین جوانان نسبت به آینده خود و سرزمینشان است، نسل جدیدی که دوره محنت طاغوت و عقب ماندگی را ندیده و نخوانده، با توهم‌سازی نسبت به طاغوتی که دستش به خون مردم و آزادی خواهان الوده بود و الان از آن دیو سیرتان برای نسل جوان ما موجودات خدمت گزار تصویر می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید با جهاد تبیین که رهبر سفارش کرده دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب را بازگو کنیم و اجازه ندهیم خط تبلیغی دشمن جوانان ما را از مسیر جدا کند، دشمن از همان نقطه قوت که حوزه فرهنگ است می‌خواهد به ما آسیب بزند، نقطه قوت ما رهبران انقلاب، شخصیت‌های برجسته فرهنگی بودند که دشمن می‌خواهد این نقطه قوت‌ها را به ضعف تبدیل کند.

وی گفت: زنان و مردان ما باید این سد انحرافی ک دشمن دارد تبیین می‌کند را بشکنند، از انقلاب و دستاوردهای انقلاب حمایت کنند، باید با نگاه جهادی وظیفه خود را انجام و با توکل به خدا جلو بروند و بحث و مشکلات اقتصادی مانع آنها نشود چرا که خداوند نصرت الهی را به جهادگران و متوکلین وعده داده است.

وی در پایان گفت: امروز با قدرت شصت و نهمین نهضت امام را داریم پشت سر میگذاریم، انقلاب ما در ۶۰ سال پیش در ایام فاطمیه آغاز شده و هر وقت به فاطمیه می‌رسد نفس میگیرد، انقلاب ما فاطمیه الحدوس و حسینی البقاست و انقلاب با قدرت مسیرش را طی میکند و پرچم آن به دست صاحب اصلی صاحب الزمان(عج) خواهد رسید.

در ادامه حسین افشاری فرماندار تویسرکان به اطلاع مردم رساند که سفر ریاست جمهوری به استان همدان منشا خیر و برکت برای استان و بخصوص شهرستان تویسرکان بود که ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر و بیش از ده هزار میلیار تومان تسهیلات ارزان قیمت برای رونق کسب و کار که از این رقم سهم شهرستان از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ایی یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان معادل ۲۰ برابر بودجه شهرستان از منابع استانی و همچنین بیش از یکو نیم برابر اعتبار استان همدان است و تعهدات سفر در شهرستان به سرعت در حال پیگیری و انجام است.

حجت الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد امام جمعه تویسرکان نیز با بیان اینکه شهید مفتح از شخصیت‌های برتر دینی و علمی تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: شهید مفتح جایگاه رفیعی در تحقق نهضت امام خمینی(ره) دارد، در دوران خفقان رژیم طاغوتی تلاش گسترده شهید مفتح برای اشاعه تفکر اسلامی بسیار مثمر ثمر بود و تلاش های او برای خنثی سازی توطئه دشمنان با ایجاد وحدت حوزه و داشنگاه ستودنی است.

انتهای پیام
captcha