پادزهر تبلیغات دشمن «جهاد تبیین» است
کد خبر: 4109308
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

پادزهر تبلیغات دشمن «جهاد تبیین» است

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه دشمن درپی اعتبارزدایی از نظام است، گفت: تنها پادزهر دروغ‌ها و تبلیغات دشمن جهاد تبیین است.

تقوی مشاور رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدرضا تقوی، مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، در مراسم تجمع بزرگ حوزویان استان با عنوان «اجتماع میثاق با ولایت» که امروز، ۳ دی‌ماه در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، گفت: امروز جهاد تبیین از کارهای مهم، اصلی و اساسی است و جهاد یعنی مبارزه با دشمنی که قصد ضربه به دین، استقلال و ارزش‌‍هایی را دارد که ما پای آن ایستاده‌ایم.

وی اظهار کرد: جهاد را گاهی به جهاد اکبر و اصغر تقسیم می‌کنند، جهاد اصغر جهاد با دشمن بیرونی است و جهاد بزرگتر که جهاد اکبر است، جهاد با نفس است که باید از این دشمن به خدا پناه برد و ما چنین دشمنی را همیشه همراه خود داریم.

این مسئول بیان کرد: جهاد دیگری داریم با عنوان جهاد کبیر؛ که همان جهاد فرهنگی است و به آن جهاد نرم هم می‌گویند و هیچ گلوله‌ای در آن شلیک نمی‌شود در این جهاد هم کشته، شهید و مجروح داریم و باید شیوه مبارزه آن را هم بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: در این جهاد خواص ازجمله متفکران، اندیشمندان و خواص نقش بسزایی دارند، خواص چهره‌هایی هستند که به مسئولیت‌های بالا رسیدند و در میدان‌های مختلف اجتماعی نقش آفرین هستند و مجموعه‌ای تحت تأثیر آن‌ها قرار دارند و وقتی حادثه‌ای پیش می‌آید باید در صحنه باشند و از آرمان‌ها دفاع کنند و اگر سکوت کنند، ضربه سکوتشان شاید کمتر از اغتشاشگران نباشد، بنابراین خواص هستند که در اینگونه میدان‌ها نقش مهم و اساسی دارند و باید جهاد تبیین انجام دهند.

تقوی افزود: نمونه جهاد تبیین در کربلا رخ داد در واقع جهاد تبیین را حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) کوچک و بزرگ اهل بیت(ع) انجام دادند بنابراین در جهاد تبیین همگان می‌توانند شرکت کنند و بزرگ و کوچک ندارد.

وی تأکید کرد: اگر امروز عاشورا و کربلا را داریم، اگر بعد از ۱۴ قرن روحانی رشیدی در برابر دستگاه طاغوت می‌ایستد و یک انقلاب به وجود می‌آورد و ملتی را به خیابان می‌کشاند، با مایه‌های عاشورایی است زیرا ما از ابتدا گفتیم نهضت ما حسینی است و این حرکت عاشورایی تا روزی که حضرت مهدی(عج) ظهور کند ادامه می‌یابد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت در ادامه تأکید کرد: اعتبارزدایی از نظام یکی از اقدامات دشمن است آن‌ها به هر خبری که نظام را در افکار عمومی سست کند دامن می‌زنند و باید مراقب باشیم و وقتی می‌خواهیم انتقاد و اشکالی را بگوییم به گونه‌ای نباشد دشمن از آن سوء‌استفاده کند و برای مردم ناامیدی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: تخریب شخصیت‌ها و مدیران جامعه خط دیگر دشمن است و آن‌ها می‌خواهند همه را به فساد متهم کنند و نشان دهند فساد یک امر تشکیلاتی است و کل نظام را فرا گرفته البته در هر نظامی فساد وجود دارد و در دولت سیزدهم تمام جدیت و همت این است با فساد برخورد شود.

این مسئول یادآور شد: تشویق به هنجارشکنی، مخالفت مدنی، قانون گریزی و اخلال در وضع جامعه خط دیگر دشمن است، بزرگ جلوه دادن ضعف‌ها از دیگر اقدامات دشمن است و توجه داشته باشیم تمرکز دشمن روی زنان و جوانان و نوجوانان است بنابراین بدانیم امروز روز جهاد تبیین است و تنها پادزهر دروغ‌ها و تبلیغات دشمن جهاد تبیین است.

تقوی در پایان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: زندگی حضرت فاطمه(س) از وفات نبی گرامی اسلام تا روزی که از دنیا رفتند، فقط جهاد تبیین بود، بعد از رحلت پیامبر (ص) حضرت زهرا(س) بود که میدان جهاد تبیین را باز کرد و با منافقان روبه‌رو شد و پرده نفاق را بالا زد و خواص را مورد خطاب قرار داد و گذشته را به یاد مردم آورد و از ولایت علوی دفاع کرد و تا پای جان در دفاع از ولایت ایستاد.

انتهای پیام
captcha