تجلی نورانیت اندیشه و سیره فاطمی در خانواده‌ ضروری است
کد خبر: 4109763
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

تجلی نورانیت اندیشه و سیره فاطمی در خانواده‌ ضروری است

استاندار گیلان با تأکید بر مطالعه سیره و اندیشه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا(س) در ولایت‌مداری و موضوع مهم خانواده، الگوی تمام عیار جهانیان است و باید ابعاد شخصیتی ایشان به‌خوبی شناسانده شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر روز گذشته، چهارم دی‌ماه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: موضوع سلامت بانوان و خانواده از جایگاه والایی برخوردار است به‌طوری‌که مقام معظم رهبری نیز به این جایگاه بارها و بارها اشاره کرده‌اند و نتایج تحقیقات هم نشان می‌دهد تأثیرگذاری بانوان در جامعه بیش از مردان است.

وی افزود: در مقابل این تفکر اسلامی، غرب به ترویج استفاده ابزاری از زن می‌پردازد که بخشی از این تفکر قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جامعه ما هم نمود داشت اما پس از پیروزی انقلاب با غلبه فرهنگ و تعالیم اسلامی بر زندگی مردم زن نه تنها به‌عنوان عنصر فعال و ارزشی در جامعه معنا یافت بلکه در همه عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی درخشید.

عباسی گفت: امروز نقش بی‌بدیل بانوان در پیشرفت جامعه غیرقابل انکار است در همان دهه‌های گذشته که رهبر معظم انقلاب شبیخون و نفوذ فرهنگی را مطرح کردند دشمن کانون خانواده را نشانه گیری کرده بود. این تهاجم فرهنگی ادامه یافت و امروز دشمن با شعار زن به میدان آمده تا برهنگی و استفاده ابزاری از زن را در حالی به جامعه ما وارد کنند که جوامع غربی به سمت اسلام و نقش محوری خانواده گرایش یافته‌اند.

استاندار گیلان با اشاره به نقش محوری زن در کانون خانواده و نیز تلاش بی‌وقفه دشمنان علیه ولایت فقیه و خانواده و ترویج تک فرزندی و امثالهم تصریح کرد: در خانواده فرزند تربیت شده و به جامعه وارد می‌شود و مدرسه تکمیل‌کننده این زنجیره ارتباطی است تا فرد آموزش دیده بتواند ادامه دهنده راه طیبه باشد و به کمال برسد اگر امروز خلائی در این بخش مشاهده می‌شود باید در خانواده به دنبال حل این مشکل بود. برای آسیب‌شناسی خلأ موجود باید به خانواده و مدارس برگشت و آسیب‌های وارده را بررسی کرد که چرا کودک دست به هنجارشکنی زده و به استوانه نظام توهین می‌کند.

وی از مسئولان امور بانوان و خانواده دستگاه‌ها و نهادها خواست برای نشاط اجتماعی، زنان و دختران برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی مناسب را طراحی و برگزار کنند، ادامه داد: اگر بنیان خانواده مستحکم شود، مشکلات اقتصادی و معیشتی تأثیر کمتری بر نظام خانواده خواهد داشت. در این بخش ما نگاه متحجر و غرب‌زده را شاهد هستیم باید ببینیم برخی از کشورهایی که زن را از کوچکترین حق خود محروم می‌کنند چگونه واژه زن را معنا می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید با نشان دادن برخوردهای توأم با افراط و تفریط، تصویری از جایگاه زن در قرآن و آموزه‌های دینی و منطق انسانی ارائه دهیم که این گسست فرهنگی و اجتماعی تبیین شود، گفت: باید توانمندی زنان سرپرست خانوار را به کار گیریم و با ایجاد شغل به آنها هویت و ارزش ببخشیم، در شأن زنان نیست در کنار خیابان دست‌فروشی کنند، باید با کمک نهادهای مرتبط و خیرین شغل مناسبی برای آنها ایجاد کرد.

استاندار گیلان تصریح کرد: گیلان ۹ مصوبه در حوزه زنان در جریان سفر رئیس جمهور داشت که از این تعداد چهار مصوبه در حوزه اشتغال زنان، دو مصوبه در حوزه سلامت و جمعیت، دو مصوبه در حوزه تسهیلات و یک مصوبه در حوزه آموزش بود که دستگاه‌های متولی باید گزارش عملکرد خود در این حوزه را ارائه کنند.

استاندار گیلان همچنین به اهمیت برپایی جلسات کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده، بر حضور همه مدیران عضو در این جلسه تأکید و تصریح کرد: مباحث حوزه زنان و خانواده آنچنان حائز اهمیت است که باید همه مدیران ارزش کار را دانسته و با برنامه‌های عملیاتی در این مباحث شرکت کنند.

عباسی با تأکید بر مطالعه سیره و اندیشه حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: این باور آنچنان تأثیرگذار است که پس از گذشت 1400 سال از تاریخ اسلام همچنان نورانیت آن اندیشه در جامعه کنونی ما قابل مشاهده است و باید بیش از گذشته در خانه و خانواده متجلی شود؛ حضرت زهرا(س) در ولایت‌مداری و موضوع مهم خانواده، الگوی تمام عیار جهانیان است و باید ابعاد شخصیتی ایشان به خوبی شناسانده شود.

انتهای پیام
captcha