ابلاغ حقیقت اسلام و مقام زن به جهانیان؛ وظیفه امروز زن مسلمان
کد خبر: 4110002
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳

ابلاغ حقیقت اسلام و مقام زن به جهانیان؛ وظیفه امروز زن مسلمان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: یکی از مهمترین وظایف زن مسلمان امروز ابلاغ حقیقت اسلام و مقام زن به جهانیان است تا همه بانوان جهان بدانند آنچه دشمن در شبکه‌های مجازی می‌گوید غیر واقعی است.

فاطمه ستاری نوید، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدانبه گزارش ایکنا از همدان، فاطمه ستاری نوید، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، امشب 5 دی‌ماه در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) و یادواره 40 زن شهیده شهرستان ملایر، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف زن مسلمان امروز ابلاغ حقیقت اسلام و مقام زن به جهانیان است تا همه بانوان جهان بدانند آنچه دشمن در شبکه‌های مجازی می‌گوید غیر واقعی است.

وی با بیان اینکه امروز زنان‌ ما در بسیاری از عرصه‌های مختلف جلوتر از مردان هستند، افزود: نمونه آن بانوان پزشک و خلبانان زن هستند. از نگاه غرب زن یک ابزار است و متفکرین غربی از واژه‌های تحقیر آمیزی در توصیف زن استفاده می‌کنند این در حالی است که دیدگاه امامین انقلاب درباره مقام زن کاملا متفاوت است.

ستاری نوید با اشاره به اینکه به تعبیر رهبری در سال 1391 در ابلاغ پیامی به کنگره هفت هزار شهیده زن، شهدای زن را لشگری از فرشتگان و معماران ایران جدید دانستند، گفت: در استان همدان 360 شهیده زن داریم که الگو و افتخار بزرگی برای ما هستند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) بیان کرد: بزرگترین شاخصه ایشان ولایت مداری بود، زهرای مرضیه در همه ابعاد بالاترین الگو برای بانوان جهان و مسلمان هستند. راه ما باید راه شهدا و حصرت فاطمه(س) باشد؛ عزت و سربلندی بانوی ایرانی ناشی از حجاب اوست و ما وظیفه داریم بسیاری از زنان ناآگاه در این مسیر را برگردانیم و در این راستا بنا به فرمایشات رهبری جهاد تبيين کنیم.

ستاری نوید با طرح این سوال که آیا آنچه غرب از زندگی و آزادی زن عنوان می کند، حقیقت دارد؟ افزود: «زن، زندگی، آزادی» آن چیزی است که پیامبر(ص) 1400 سال پیش به ارمغان آورد و زن را از بند اسارت جاهلیت نجات داد.

وی با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) معنای واقعی زن است، گفت: خصوصیات اجتماعی و فردی ایشان از جمله فرزند آوری، فرزند پروری و همسرداری الگوی واقعی زن است.

ستاری نوید شهدا را بهترین الگو برای مسئولیت پذیری جوانان و بهترین گنجینه برای تعالی روح برشمرد و یادآور شد: امروز جوانان ما برای ازدواج و فرزندآوری احساس مسئولیت ندارند چرا که روحیه تجمل گرایی در جوانان بسیار زیاد شده است و تن به ازدواج نمی دهند و تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از پیامدهای گرایش به فرهنگ غرب است.

وی یادآور شد: بحران هویت از برنامه‌های غرب برای جوانان ما است که از طریق فضای مجازی هویت جوانان ما را گرفته است و تقویت باورهای دینی در سطح جامعه یک ضرورت است.

 

انتهای پیام
captcha