حضرت زهرا (س) با جهاد تبیین چهره نفاق را افشا کرد
کد خبر: 4110160
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

حضرت زهرا (س) با جهاد تبیین چهره نفاق را افشا کرد

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زهرا (س) نخستین کسی بود، که برای جهاد تبیین تلاش کرد و از این طریق چهره نفاق را افشا کرد.

حضرت زهرا (س) با جهاد تبیین چهره نفاق را افشا کردحجت‌الاسلام جواد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری  در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، گفت: عفت  و حیا موجب حفظ کرامت زنان می‌شود، بنابراین یکی از شعائر حضرت زهرا (س) این موضوع می باشد، حجاب حقیقت آزادی و آزادگی است و با فعالیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بانوان منافات ندارد.

وی با بیان اینکه، در سیره حضرت زهرا (س) ما نیز این موضوع را به روشنی مشاهده می‌کنیم و ایشان در هر برهه‌ای به وظیفه سیاسی و اجتماعی خود به درستی عمل می‌کرد، ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در شکل‌ گرفتن سیره زنان برجسته و شاخص زیادی تاثیرگذار بوده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در تاریخ آمده است، این بانوی فرزانه در جبهه و برخی غزوه‌ها پشتیبان و حامی پیامبر اکرم (ص) بود، اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در هر برهه‌ای به وظیفه خود عمل می‌کند، فرزندانی همچون امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) تربیت می‌کند و وقتی نیز در محراب عبادت قرار می‌گیرد، خداوند متعال به خاطر چنین بنده‌ای به ملائک می‌بالد.

وی با بیان اینکه، در مقام ایثار نیز حضرت زهرا (س) شاخص هستند، تاجایی‌که افطاری خود را به غیرمسلمان می‌دهد، و در زمینه علمی زبانزد است، چون  محدثه بود، لذا اگر وظیفه حضرت زهرا (س) ایجاب بکند، برای عمل به وظیفه شبانه به درب منزل مسمانان اعم از انصار و مهاجرین می‌رود، در مسجد خطبه خوانده، از گریه‌های سیاسی و مبارزاتی دریغ نمی‌کند و با دست زدن به جهاد تبیین چهره کریه نفاق را افشا می‌کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نخستین کسی است که در دین مبین اسلام برای جهاد تبیین اقدام کرد، افزود: حضرت زهرا (س) در اثر آن افشاگری‌ها و تبیین‌هایی که انجام می‌داد، بین در و دیوار ماند، آسیب دید و رسول مکرم (ص) را به کمک خود خواند.

وی خاطرنشان کرد: همیشه از حضرت زهرا (س) به عنوان مظهر عفاف، پاکدامنی و نجابت یاد شده است، گرچه بیان این موضوع به ویژه در دوران فعلی مهم است، ولی برای معرفی و شناخت کافی حضرت زهرا (س) به هیچ عنوان کافی نیست، چراکه ایشان در مسجد پیامبر (ص) خطبه‌خوانی کرده و به مسائل روز هم می‌پرداخت.

انتهای پیام
captcha