التزام عملی به عفاف ویژگی بارز حضرت زهرا (س) بود
کد خبر: 4110178
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

التزام عملی به عفاف ویژگی بارز حضرت زهرا (س) بود

امام‌جمعه پیرانشهر گفت: التزام عملی به دستورات قرآنی از جمله عفاف یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا (س) محسوب می‌شود، بنابراین باید برای شناخت زوایای مختلف سیره ایشان اهتمام ورزید.

التزام عملی به عفاف ویژگی بارز حضرت زهرا (س) بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مصطفی محمودی امام‌جمعه پیرانشهر 6 دی در مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه که در مسجد فاطمه زهرا (س) پیرانشهر برگزار شد، گفت: دختر گرامی نبی‌مکرم‌اسلام به‌معنای واقعی کلمه به دستورات قرآنی عمل می‌کردند و التزام عملی ایشان به دستورات دینی از جمله عفاف و حجاب مهم‌ترین خصیصه این بانوی بزرگ جهان اسلام محسوب می‌شود، بنابراین لازم است، بیش‌ازپیش درراستای شناخت ایشان اهتمام بورزیم.

وی با بیان اینکه بانوان در صدراسلام مانند زمان حاضر در فعالیت‌های مختلف اعم از سیاسی و اجتماعی حتی اقتصادی حضور فعال و تاثیرگذار داشتند، ادامه داد: به همین دلیل از بانوان در مکتب دین مبین اسلام به نیکی یاد می‌شود، به‌ویژه اینکه الگویی شایسته همچون حضرت زهرا (س) داشتند.

امام‌جمعه پیرانشهر ادامه داد: حضرت فاطمه (س) به بانوان جامعه خود این نکته را آموخت، که زن باید فردی توانمند، فعال و تاثیرگذار باشد و در همه رویدادهای جامعه مشارکت مفید و همه‌جانبه از خود به منصه ظهور برساند.

محمودی با بیان اینکه، همچنین ایشان به واسطه تربیت فرزندانی شایسته توانست که جامعه را به سمت فضیلت‌های اخلاقی و صفات نیکوی انسانی سوق دهد، گفت: فرزندان ایشان به قدری بزرگ‌منش بودند که آوازه‌شان عالم‌گیر شده است و با وجود سپری شدن صدها سال از نزول قرآن کریم، همچنان نام، یاد و راه‌شان زنده بوده و پررهرو است.

وی با اشاره به سوره مبارک کوثر که درباره عظمت ام‌ابیها نازل شده است، گفت: در احادیث بسیاری از علمای اهل سنت نقل شده است، حضرت رسول اکرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) را پاره تن خود می‌دانست و آزار او را به مثابه آزار خود قلمداد می‌کند.

امام‌جمعه پیرانشهر خاطرنشان کرد: حاکم نیشابوری به سند خود از عبدالله بن زبیر نقل می‌کند که رسول خدا(ص) فرمودند: «انما فاطمه بضعة منی؛ یؤذینی ما آذاها، ینصبنی ما انصبها»، البته این مضمون در صحاح اهل سنت موجود است.

محمودی اضافه کرد: یکی دیگر از صفاتی که در احادیث و کتب سیره اهل سنت برای حضرت زهرا (س) نقل شده است، برترین بانوی عالم می‌باشد، سیوطی در کتاب الثغور الباسمه خود در این باب گفته است«عقیده داریم، برترین زنان عالم، مریم و فاطمه هستند».

انتهای پیام
captcha