ضرورت عدالت آموزشی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 4110652
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
استاندار سیستان‌وبلوچستان تأکید کرد

ضرورت عدالت آموزشی در سیستان‌وبلوچستان

استاندار سیستان‌وبلوچستان ضمن با اهمیت دانستن آموزش و پرورش، به مهم و ضروری بودن موضوع عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: پیگیر رفع مشکل کمبود معلم در استان هستیم.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، هشتم دی‌ماه در نشست شورای اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به ظرفیت کم‌نظیر بندر چابهار گفت: سیستان‌وبلوچستان ظرفیت‌های فراوان و بی‌نظیری دارد که با تکیه بر آن‌ها می‌توانیم پیشرفت کشور را رقم بزنیم.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه باید فرصت خدمت را قدر بدانیم و در این مدت به بهترین نحو تلاش کنیم، بر اهمیت بسیار زیاد کاری که توسط نیروهای این سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام می شود اشاره کرد و ضمن تأکید بر نوآوری و خلاقیت افزود: کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید با طرح‌هایی که ارائه می‌دهند، نگاه‌های مرکز را به استان تغییر دهند.
 
کرمی با تأکید بر اینکه ایجاد زیرساخت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای جذب سرمایه‌گذار است، تصریح کرد: گروه‌های جهادی باید ساماندهی شوند، چراکه افراد توانمندی در این گروه‌ها فعال‌ هستند که باید بر حسب نیاز سامان پیدا کنند.
 
استاندار سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه این استان سرشار از ظرفیت و قابلیت بوده، اما از نظر زیرساختی وضعیت نامطلوبی را شاهد هستیم، افزود: در برخی شاخص‌ها با میانگین کشوری فاصله داریم که از بین بردن آن نیازمند عزم ملی است، درآمدهای سیستان‌وبلوچستان باید در خود استان هزینه شود که طرح رزاق نمونه‌ای از اقدام‌هایی است که هم می‌تواند جلوی قاچاق سوخت را بگیرد و هم برای مردم بومی درآمد به همراه داشته باشد.
 
کرمی با بیان اینکه آینده کشور ما در منطقه چابهار است، گفت: سیستان‌وبلوچستان در بخش معدن، کشاورزی، اقتصاد دریایی و...، پتانسیل زیادی دارد که باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، با مبادلات اقتصادی که به‌واسطه راه‌اندازی راه‌آهن چابهار، زاهدان‌ ـ سرخس که به کشورهایی همچون چین متصل خواهد شد، تحول به‌وجود خواهد آمد.
 
وی با تأکید بر اهمیت بازارچه‌های مرزی و تسریع در رشد آن افزود: استان در حوزه مبادلات مرزی و صنایع بسته‌بندی نیز ظرفیت زیادی دارد که باید موضوع بودجه این خطه را با جدیت از مرکز پیگیری و مشکلات را رفع کنیم.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان ضمن با اهمیت دانستن آموزش و پرورش، به مهم و ضروری بودن موضوع عدالت آموزشی اشاره کرد و افزود: پیگیر رفع مشکل کمبود معلم در استان هستیم.
 
کرمی با بیان اینکه دشمن از همه ابزار و امکانات بر علیه ملت ایران استفاده می‌کند، گفت: ذهن دانش‌آموزان به‌واسطه آنچه در فضای مجازی منتشر می‌شود، اشغال شده است که باید با هوشیاری شرایط را مدیریت کرد.
 
وی با بیان اینکه باید در میدان باشیم، محکم پای کار بایستیم و با تغییر در سیستان‌وبلوچستان، آینده خوبی را برای این استان ترسیم کنیم، تأکید کرد: آنچه ما انتظار داریم تلاش مضاعف و نوآوری است که یقین دارم با وجود نیروهای جوان و سرشار از قابلیت می‌توان شاهد توسعه در این خطه بود.
انتهای پیام
captcha