انتقاد از شرط رده سنی در پنجمین مسابقات قرآن خانواده طلاب
کد خبر: 4111017
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

انتقاد از شرط رده سنی در پنجمین مسابقات قرآن خانواده طلاب

مدرس و پیشکسوت قرآنی با اشاره به تعیین رده سنی برای شرکت در رشته حفظ پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب حوزه علمیه گفت: بهتر بود که شرط رده سنی نبود، چراکه افراد و فرزندان طلاب می‌توانستند با توجه به توانایی‌های خود به خصوص در مبحث حفظ قرآن در این مسابقات شرکت کنند، زیرا برخی از کودکان و نوجوانان توانایی بالاتری دارند و در حفظ پیشرو هستند.

محمدعلی دهدشتی، پیشکسوت قرآنیمحمدعلی دهدشتی، پیشکسوت و داور قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از قم با اشاره به تعیین رده سنی برای شرکت در رشته حفظ پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب حوزه علمیه بیان کرد: در این دوره از مسابقات در رشته حفظ با توجه به شرایط اعلام شده تنها شرکت‌کننده‌های بالای 15 سال حضور داشتند که در بخش‌های حفظ  15 سوره آخر قرآن، حفظ یک جزء و حفظ 10 جزء و برخی در رشته حفظ کل به رقابت پرداختند.

وی افزود: بهتر بود که شرط رده سنی نبود، چراکه افراد و فرزندان طلاب می‌توانستند با توجه به توانایی‌های خود به خصوص در مبحث حفظ قرآن کریم در این مسابقات شرکت کنند، زیرا برخی از کودکان و نوجوانان توانایی بالاتری دارند و در حفظ پیشرو هستند. اما، با توجه به رده سنی خود محدودیت ارائه داشتند.

این داور قرآنی سطح کیفی شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را متوسط دانست و افزود: هماهنگی مسابقات، محل اجرا و نحوه برگزاری نسبت به سال‌های گذشته از سطح بالاتری برخوردار بوده و شاهد رشد این شاخص‌ها نسبت به دوره‌های قبل هستیم.

دهدشتی با اشاره به مزایای شیوه برگزاری مسابقات همراه با اعضای خانواده تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن و عترت به‌صورت خانوادگی باعث درگیری بیشتر خانواده‌ها در انس با قرآن فرزندان‌شان شده و این موضوع نقطه عطفی در فراگیری قرآن و انس با کلام‌الله است. درگیری همه اعضای خانواده با آموزش و انس با قرآن، باعث جذابیت بیشتر برای فرزندان شده و شاهد استقبال آن‌ها از قرآن خواهیم بود.

مدرس و پیشکسوت قرآنی ادامه داد: مسابقاتی که بتواند در فضای قرآنی جامعه تأثیرگذار باشد، بسیار مورد استقبال است، ما انتظار داریم مردم ما در زمینه‌های مختلف با قرآن مأنوس باشند، این دستور خداوند است که می‌فرماید «فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ»؛ خداوند دستور داده‌اند که همه هر چه برایشان میسر است، قرآن بخوانند. لذا، زمانی که مسابقات به این صورت برگزار می‌شود و تمام اعضای یک خانواده درگیر می‌شوند، قدمی در عمل به این دستور قرآن است.

وی بیان کرد: ما امیدواریم مردم ما حداقل بتوانند روخوانی صحیح قرآن را انجام دهند و همین که به هر کس بگوییم قرآن تلاوت کن، بتواند قرآن بخواند نکته مثبتی است تا ان‌شاءالله در ادامه بتوانند به سمت قرائت، حفظ و مباحث تخصصی‌تر پیش بروند.

یادآور می‌شود، مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از روز شنبه، سوم دی‌ماه به‌مدت یک هفته در سه مکان پردیسان، جامعة‌الزهرا(س) و ساختمان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha