تفاهم‌نامه همکاری‌ جهاد‌دانشگاهی و محیط زیست لرستان منعقد شد
کد خبر: 4111237
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

تفاهم‌نامه همکاری‌ جهاد‌دانشگاهی و محیط زیست لرستان منعقد شد

رئیس جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به فعالیت‌های این نهاد گفت: جهاددانشگاهی با تجربه و قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند فرهنگ زیست محیطی و صیانت را در جامعه نهادینه کند که در این راستا محیط زیست استان می‌تواند از ظرفیت کانون همیاران طبیعت جهاددانشگاهی بهره ببرد.

روسای محیط زیست و جهاددانشگاهی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، امین سلاحورزیان، رئیس جهاددانشگاهی لرستان،  امروز، 11 دی‌ماه  در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: جهاددانشگاهی لرستان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، کشاورزی و پزشکی فعالیت‌های گسترده‌ای را در استان انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: براساس مأموریت‌هایی که این نهاد انقلابی دارد تلاش بر این بوده در حوزه پژوهش مشکلات لرستان را ‌شناسایی و در حد توان به رفع آن‌ها کمک کنیم. در حوزه گیاهان دارویی در بام لرستان مجتمع تحقیقات و فرآوری گیاهان دارویی را راه‌اندازی کردیم که در آن 40 نوع گیاه کشت و اهلی‌سازی شده است و توانسته نهاده‌های استان را تا حد زیادی تأمین کند.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به کمک شایان مجتمع تحقیقات و فرآوری گیاهان دارویی به توسعه کشت گیاهان ‌دارویی در این استان اظهار کرد: یکی از مقوله‌های درآمدزا در کشور و استان کشت، بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی ‌است که جهاددانشگاهی در این راستا با وجود متخصصان گیاهان دارویی تجربه‌های چندین ساله دارد.

وی از اقدامات این واحد در زمینه برندسازی گیاهان دارویی نیز خبر داد و گفت: سعی داریم زنجیره تولید گیاهان دارویی خود را گسترده‌تر کرده و با توسعه آن زمینه رونق اقتصادی بیشتری را برای استان فراهم کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان با بیان اینکه در بحث استفاده بهینه از منابع آب در شهرستان کوهدشت مجتمع گلخانه‌ای در چهار هکتار راه‌اندازی شده که به کشت محصولات مختلف اختصاص دارد، اضافه کرد: در بحث محیط زیست نیز جهاد‌دانشگاهی با تجربه و قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند فرهنگ زیست محیطی و صیانت را در جامعه نهادینه کند که در این راستا محیط زیست استان نیز می‌تواند از ظرفیت کانون همیاران طبیعت جهاد‌دانشگاهی بهره ببرد.

در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری‌های زیست‌محیطی بین جهاد‌دانشگاهی و محیط زیست لرستان منعقد شد.

انتهای پیام
captcha