حمایت الجزایر از شکایت علیه نویسنده اسلام‌ستیز فرانسوی
کد خبر: 4111245
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

حمایت الجزایر از شکایت علیه نویسنده اسلام‌ستیز فرانسوی

منابع سیاسی در الجزایر از حمایت قوی دولت این کشور از شکایت مسجد بزرگ پاریس از یک نویسنده مشهور فرانسوی به اتهام نفرت‌پراکنی و نژادپرستی علیه مسلمانان خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق الاوسط، دولت الجزایر حمایت قوی خود از شکایت مسجد بزرگ پاریس علیه «میشل ولبک»، رمان‌نویس مشهور فرانسوی را اعلام کرده است. این مسجد اگرچه تابع قوانین فرانسه است، اما مورد حمایت مالی از سوی الجزایر قرار داشته و سالانه حدود 2 میلیون یورو از سوی این کشور برای بودجه آن اختصاص داده می‌شود.

به گفته منابع سیاسی، مقامات الجزایری مسجد را تشویق کردند تا علیه نهادها و اشخاص اعم از مقامات دولتی و یا شخصیت‌های تأثیرگذار از دنیای فرهنگ، ادبیات، هنر و رسانه در صورتی که اظهارات خصمانه و تحریک‌آمیز علیه مسلمانان بیان می‌کنند، به دستگاه قضایی متوسل شوند.

 شمس‌الدین حافظ، رئیس مسجد الجزایر، پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که شکایتی قضایی علیه میشل ولبک، رمان‌نویس مشهور فرانسوی به اتهام «نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان» به دادستان عمومی دادگاه پاریس ارائه کرده است. اظهارات وی علیه مسلمانان که بر اساس آمار وزارت کشور فرانسه در سال ۲۰۲۲، تعداد آنها به ۴.۵ میلیون نفر در این کشور می‌رسد، نژادپرستانه تلقی شده است.

ولبک در این مصاحبه عنوان کرده بود: «حضور مسلمانان در فرانسه موجب حملات و تیراندازی‌ها در مساجد است و چنانچه گفته می‌شود فرانسوی‌های اصیل تمایلی به ادغام مسلمانان در جامعه فرانسه ندارند. اگر مسلمانان دست از سرقت و حمله برندارند، راه‌حل دیگری جز ترک کشور برای آنها نمی‌ماند».

انتهای پیام
captcha