جامعه با سبک زندگی اسلامی فاصله بسیار دارد
کد خبر: 4111539
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

جامعه با سبک زندگی اسلامی فاصله بسیار دارد

امام جمعه یزد با انتقاد از اینکه سبک زندگی اسلامی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: آنچه که امروز به عنوان سبک زندگی در برخی خانواده‌ها مطرح است، بسیار سطحی بوده و تا سبک زندگی اسلامی واقعی فاصله بسیار دارد.

دیدار اساتید، مدیران و کادر اجرایی مدارس علمیه با امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 12 دی‌ماه در دیدار اساتید، مدیران و کادر اجرایی مدارس علمیه استان یزد با بیان اینکه سیر تکاملی زندگی سیر الی الله است،‌ گفت: حرکت در مسیر خداوند متعال، تکامل و قرب الهی را به همراه خواهد داشت و فاصله گرفتن از خدا، سیر نزولی به شیطان و طاغوت است و هر چه در مسیر زندگی نزول داشته باشیم، به شیطان و طاغوت نزدیک می‌شویم.

وی با بیان اینکه در کشور ما سبک زندگی اسلامی مورد غفلت قرار گرفته و به هدف زندگی پرداخته نشده است،‌ گفت: آنچه که امروز به عنوان سبک زندگی در برخی خانواده‌ها مطرح است، بسیار سطحی است و تا سبک زندگی اسلامی واقعی فاصله بسیار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سردمداری علما برای حرکت‌های بزرگی همچون مشروطه، انقلاب اسلامی و ... عنوان کرد: در کتاب علامه امینی اسامی بیش از 100 نفر از علما به عنوان مبارزان و شهدا آورده شده است اما حرکت امام متفاوت از همه این حرکت‌ها بود.

وی تصریح کرد: امام معتقد بود که مبارزان قبلی، شاخ و برگ‌ها را اصلاح کردند در حالی که ریشه باید اصلاح شود و با همت بلند خود و با تأسی به سخن امام حسین(ع) تیشه به ریشه طاغوت زد و حاکمیت خدا را محور مبارزات خود قرار داد. امام خمینی(ره) وقتی که گفت شاه باید برود، کاری به شخص شاه نداشت بلکه با مرام و مسلک و شیوه حکومت او مشکل داشت و معتقد بود شاه ریشه طاغوت و نماد استکبار در ایران است. امام هرگز اسلام را فدای مصلحت و خواسته خود نکرد و محال است که یک لحظه به ریاست و حکومت داری فکر کرده باشد بلکه دغدغه او حاکمیت الله بود.

امام جمعه یزد ادامه داد: انقلاب اسلامی با همت بلند امام راحل و یارانشان و آرمان‌های امام حسین(ع) به پیروزی رسید و رمز این موفقیت، نداشتن هیچگونه چشمداشتی به جاه و مقام بود که اگر اینگونه بود، انقلاب نه پیروز می‌شد و نه 40 سال استمرار پیدا می‌کرد.

ناصری با اشاره به ویژگی‌های شخصی امام خمینی(ره) و شاخص‌های مبارزات ایشان عنوان کرد: امام ساعت‌ها در حرم امام علی(ع) گریه و التجا می‌کرد و با امید و تکیه بر خدا در این مسیر گام برداشت و تعلق او در این مسیر به ریاست نبود بلکه تعلق او تنها به خدا بود.

وی در پایان بیان کرد: اگر امروز می‌خواهیم در جامعه مؤثر باشیم باید به خدا و خدمت به بندگان خدا فکر کنیم و برای خود حسابی باز نکنیم و برای خود حریم قائل نباشیم و در همه فعالیت‌ها خدا را مدنظر داشته باشیم. اگر کسی راهکار برای گره‌گشایی از زندگی نداشته باشد، عقب می‌ماند و امروز بخشی از عقب ماندگی‌های ما به این دلیل است که برخی مدیران ما قدرت تفکر و خلاقیت قوی ندارند.

انتهای پیام
captcha