اتحادیه مؤسسات قرآنی درخواست همکاری با فرهنگسراها را ارائه دهند
کد خبر: 4112755
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
مؤسسات قرآنی فارس؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها / ۲۴

اتحادیه مؤسسات قرآنی درخواست همکاری با فرهنگسراها را ارائه دهند

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی مؤسسات قرآنی در فرهنگسراها، گفت: اتحادیه تشکل‌های قرآنی می‌توانند درخواست خود را در این زمینه به بنده یا کمیسیون فرهنگی ارائه دهند.

افسانه خواست‌خدایی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیرازافسانه خواست‌خدایی، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه آیا مکانی در فرهنگسراها به کلاس‌های آموزشی مؤسسات قرآنی اختصاص می‌یابد، گفت: این پیشنهاد قابل بررسی است چراکه احیا و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از وظایف ماست ضمن اینکه باید مجموعه‌هایی که مخلصانه در این راه فعالیت می‌کنند نیز ارج نهیم و به آن‌ها کم کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری بخشی از وظایف فرهنگ عمومی در شهر را به عهده دارد، گفت: این مسئله در ساختار وظایف فرهنگی شهرداری آمده است و از آنجا که شهر ما سومین حرم اهل بیت(ع) نیز است، لذا باید به گروه‌هایی که فی سبیل‌الله در این عرصه فعالیت می‌کنند، کمک کنیم و همکاری بیشتری با مجموعه‌های این چنینی داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: با هم‌افزایی و رویکردی که در کمیسیون فرهنگی نسبت به مسائل قرآنی وجود دارد، سعی ما این است که زمینه را برای قرآنیان نیز مانند سایر مجموعه و مؤسسات فرهنگی که شهرداری به آنان خدماتی ارائه می‌دهد، فراهم کنیم. اکنون ظرفیت‌های مختلفی در شهر داریم که می‌توانیم با توافق نظر اعضای شورا فضایی فراهم کنیم تا طرح‌های ارائه شده از سوی مؤسسات فرهنگی، مذهبی و به‌ویژه قرآنی در کمیسیون فرهنگی مطرح شده و با رویکرد مناسب بررسی شوند.

خواست‌خدایی تصریح کرد: در همین راستا اتحادیه تشکل‌های قرآنی نیز می‌توانند درخواست خود را به بنده یا کمیسیون فرهنگی ارائه دهند و ما نیز سعی می‌کنیم با نگاه مساعد در این موضوع یاری‌رسان باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به اینکه وضعیت مصوبه این کمیسیون در خصوص موظف شدن سازمان فرهنگی شهرداری در حمایت از مؤسسات فرهنگی، مذهبی و موکب‌ها و هیئت ‌های مذهبی به کجا رسید، گفت: یکی از موضوعاتی که در شورای ششم مورد اهمیت قرار گرفت این بود که شهرداری بتواند از ظرفیت مؤسسات مردم‌نهاد و گروه‌های فرهنگی استفاده کند.

خواست‌خدایی ادامه داد: در شهرداری فرهنگسراهایی داریم که ممکن است سال‌ها کلاس‌هایی برگزار کنند و مخاطبان خاصی داشته باشند، اما باید تمام ظرفیت فرهنگسراها احیا شود تا گروه‌های مردمی که در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، هنری و قرآنی در حال فعالیت هستند بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی گفت: شورای اسلامی شهر چندین بار جلسات مختلفی با شهرداری درباره این موضوع برگزار کرده است تا بتوان بستری فراهم کرد که مدیریت همه‌جانبه در فرهنگسراها صورت گیرد اما متأسفانه هنوز این توافق حاصل نشده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در پایان با بیان اینکه ساماندهی فرهنگسراها در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد، گفت: بخشی از این ساماندهی با احیای روحیه همکاری مشترک میان مؤسسات فرهنگ و مذهبی با شهرداری مرتبط می‌شود که قطعاً ملاک عمل هم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha