اندونزی؛ مترصد استفاده از سهمیه کامل حج
کد خبر: 4113243
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

اندونزی؛ مترصد استفاده از سهمیه کامل حج

وزیر حج اندونزی خواستار این شد که با توجه به عادی شدن شرایط شیوع کرونا، این کشور از سهمیه کامل حج خود استفاده کند.

حجاج اندونزیایی

به گزارش ایکنا به نقل از عنتره نیوز، شرایط برگزاری حج به حالت عادی بازگشته است و اگر ریاض سهمیه حج امسال اندونزی را  کامل در نظر بگیرد این کشور آمادگی اعزام همه زائران را خواهد داشت.

 معروف امین، معاون رئیس جمهور اندونزی با اعلام این مطلب در حاشیه بازدید از منطقه بوگور در جاوه غربی گفت: فکر می‌کنم شرایط به حالت عادی بازگشته و زمان استفاده از سهمیه کامل حج فرا رسیده است. وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: سهمیه کامل حج اندونزی 210 هزار زائر ثبت شده است.

او گفت که با اعاده سهمیه کامل حج، اندونزی آمادگی عالی برای اعزام 210 هزار زائر به مکه را دارد. وی با بیان اینکه انجام فرایند حج کار ساده‌ای نیست، افزود: به عنوان مثال هزینه حج برای زائران اندونزیایی باید به صورت عقلانی و با در نظر گرفتن اصل پایداری تعیین شود.

 پیش‌تر گزارش شده بود که وزارت امور مذهبی اندونزی از دولت عربستان سعودی خواسته است تا سهمیه حج اندونزی را در سال 2023 افزایش دهد.

یاقوت چولیل قوماس، وزیر امور مذهبی این کشور در بیانیه مطبوعاتی اخیر خود خاطرنشان کرد: امیدوارم درخواست‌های ما محقق شود که یکی از آنها اضافه شدن سهمیه است. این وزیر و برخی از مقامات این وزارتخانه برای شرکت در کنفرانس حج 2023 که توسط دولت عربستان سعودی برگزار می‌شود، عازم این کشور شدند. در این کنفرانس، تمهیدات حج از سهمیه زائران و هتل‌ها گرفته تا غذا و پذیرایی از زائران حج مورد بحث قرار گرفت.

پس از دو سال محدودیت به دلیل همه‌گیری کووید-19، در سال 2022، عربستان سعودی به یک میلیون زائر بین‌المللی اجازه انجام مناسک حج را داد که اندونزی حدود 10 هزار نفر سهمیه را به خود اختصاص داد.

بر اساس داده‌های آمار اندونزی (BPS)، خدمات زیارتی دولت در سال 2022 بسیار رضایت بخش بوده است. بر اساس این گزارش، شاخص کل رضایت زائران با 4.54 واحد افزایش به 90.45 در سال 2022 رسیده که نسبت به 85.91 درصد رضایت در مراسم حج قبلی در سال 2019، افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha