نقش بانوان در رویدادهای اجتماعی غیرقابل‌ انکار است
کد خبر: 4114227
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

نقش بانوان در رویدادهای اجتماعی غیرقابل‌ انکار است

امام جمعه چالدران با بیان اینکه بانوان در رویدادهای اجتماعی نقش غیرقابل‌ انکاری دارند، گفت: خوشبختانه امروزه به‌وضوح شاهد هستیم، استعدادهای بانوان در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شکوفا شده است.

توانمندی‌های بانوان در ایران اسلامی شکوفا شده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه چالدران، روز گذشته 22 دی در مراسم بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه (س) که در حسینیه غربای چالدران برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) برای حضرت فاطمه زهرا (س) جایگاه ویژه قائل بودند، به‌طوری‌که حضرت فاطمه اطهر(س) بهترين الگو برای بانوان جامعه اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام محمدزاده به  نقش زنان در برهه‌های مختلف از تاریخ کشور اشاره کرد و گفت: زنان در مبارزه‌های انقلابی و پیروزی انقلاب نقش موثری داشته‌اند و در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیز پشتیبان و حامی اصلی رزمندگان بودند.

امام جمعه چالدران با بیان اینکه مادر در خانواده یکی از اساسی‌ترین نقش‌ها را ایفا می‌کند، افزود: تربیت فرزندان صالح و تحویل آن به جامعه یکی از وظایف اصلی مادران است، چراکه تربیت فرزند از رکن‌های اساسی رشد و پیشرفت جامعه است.

وی وجود نازنین حضرت زهرا(س) را مایه فخر و مباهات مسلمانان و به‌ویژه شیعیان دانست و الگوگیری از شخصیت کامل و بی بدیل دختر رسول خدا(ص) را برای تمام زنان مایه‌آرامش و سعادت در زندگی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمدزاده افزود: امروزه بیش از گذشته شاهد فعالیت ارزشمند بانوان در همه عرصه‌ها هستیم، که با حضور در جایگاه واقعی خود می‌توانند توانمندی‌های‌شان را به منصه ظهور برسانند.

امام‌جمعه چالدران خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه به‌وضوح شاهد هستیم، استعدادهای بانوان در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شکوفا شده است و در رویدادهای اجتماعی نقش غیرقابل‌انکاری ایفا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha